Summa sidvisningar

söndag 29 juni 2014

Nu tar vi väl ifatt en bit igen...

God förmiddag alla nära kära och vänner <3

Nu har det lagt sig lite i mitt huvud. Kanske kan även jag få lite ro nu. Har haft brottning med mig själv över att allt ska vara så perfekt som jag bara kan fixa det för min bror och hans nyblivna fru. Jag tyckte att hela konceptet var bra men det blev några väldigt tysta stunder mellan varven och det gillar jag inte.
En dag som denna skall fylla med glädje...höga skratt och galna upptåg..man får inte vara blyg...det får man lägga hemma en dag som denna.
Nu ber jag bara en stilla bön för att Jenny och Adde var nöjda trots de små tysta stunderna som kom mellan varven. Alla menade väl men var en samling tystalåtna människor. Helheten och glädjen fanns många skratt , god mat, fint brudpar, och allas lyckönskningar kan man önska mer? ( jag kan ju men det är jag det. Tanken var att jag skulle vara tyst och inte göra så mycket mer än att låta festen räckas över till någon annans hand...men om jag var tyst får väl andra avgöra ;)).
Nog om bröllopet för stunden, jag har ju haft annat med.
Har mellan varven försökt fixa i husvagnen , men om den hinner bli klar tills på tisdag så får jag nog säga att jag är ett mirakel. Jag blev i fredags erbjuden att vara barnvakt under natten till lördagen men tackade nej utan att ens blinka då. Jag hade för tillfället 40 minuter kvar innan jag skulle vara på plats för dukning vilket tog 6 tim och sedan skulle jag vara hos min vän på morgonen kl 8 för att själv vara klar till kl 11. Så mycket lugn och ro och sömn har det inte blivit och jag orkar inte mer just nu. Vad gäller barnvakt är jag det gärna om jag bara orkar och kan. Natten är dock värr, vill första gången att de sker en vanlig vardag och att mamma eller pappa finns tillgänglig på kort varsel om så skulle behövas. Vill att barnets upplevelse här blir så bra som bara är möjligt. Helgerna är dock mycket svårare för mig då även vi har mycket vi vill hinna göra när vi har ett par dagar fria.
Johanna har hjälp mig massor. En kväll när jag kom in och hade varit i husvagnen och grejat så var det jättefint inne. Hon hade städat undan massor. Diskbänken var fin, ingen disk, bänkarna rena, hela uterummet var jättefint och jag var såååå himla glad. En annan dag så tvättade hon en hel del av målningen i köket utan att jag bad om det. Hela köket var fullt med flugskit men hon tvättade bort det mesta.
Ett JÄTTE TACK TILL MIN ÄLSKADE DOTTER SOM HJÄLP MIG OCH GJORT MIG GLAD.
För övrigt finns nog inte så många timmar mer dygnet att kunna göra något. Jag har nästan hela kommande veckan bokad redan med kära vänner och en husvagn som ska bli klar, gräset är långt och rabatterna fulla med ogräs, tomten är nu full med hundskit och hundarna måste tränas....behöver jag säga mer...;)

Önskar er alla en underbar dag, min ska bli spännande och rolig har jag bestämt och jag ska idag umgås med min älskade famillj..:-)
självklart återkommer jag som vanligt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar