Summa sidvisningar

onsdag 11 juni 2014

Premiär...det händer. .;-)

Godnatt alla nära kära och vänner ♥

Åter en dag har passerat med både nytta och nöje. Klev upp ganska tidigt och gjorde mig redo för att möta dagen. Åkte ner och hämtade Anna K som planerat men blev några minuter sen pga att folksam inte hade ordning på mina papper utan var tvugna att gå utanför datasystemet i en manuell mapp när jag pratade med dem i telefonen.  Åkte till apoteket och skulle få ut min medicin men fick inte ut den  idag heller...tur man är ute i god tid!. Man blev tvungen att beställa hem som då kommer hem på torsdag.  Anna och jag åkte vidare till Willys och handlade några påsar...bla till lunch innan hon sedan ska fara hem...men även lite annat...tack för hjälpen :).

När vi kom hem satt vi och snackade om allt möjligt. ..skallrade lite. .;)  och hade det riktigt trevligt...det är ju lite längre sedan vi sågs nu så det fanns lite mer att snacka om.
Vi rätt tidpunkt så körde jag åter  henne till bussen. Hade en trevlig stund. Just nu orkade jag inget....som det brukar vara. Patrik kom hem...han hade i uppdrag att städa ute vilket inte blivit gjort på jätte länge.  Själv skulle jag städa uppe var tanken. Patrik fick vattna allt ute och även städa medans jag skulle städa uppe.
Hade ringt en god vän som vi tänkte besöka....ville ha en skvätt kaffe senare.
Så vi skumle ses efter 2 timmar. Jag satte fart och gjorde så gott jag kunde på övervåningen...dammsög...dammade...skurade badrummet...duschen...vattnade blommor och tvättade golven. Patrik snyggade till ute. Jag tog varvet igen med pluttarna som blivit vilket inte var mycket alls. Nu så känns det som om man kommit ifatt något igen. Mår så bra när det är snyggt och rent runt om mig...om det ändå kunde få vara så!
Har nu bara sovrummet kvar.
Käkade lite och när det  ar dax så plockade  i in hela hundligan i kofferten på min bil vilket var premiären i den på det viset..packade med kedjor och en skruv samt några tuggben som tidsfördriv och for iväg.
Vi åkte nu ut till Mickes sommarstuga och hälsade på. Där fick vi en rundvandring och en kopp samt en massa glada skratt och väldig social tillvaro bland alla mygg..;-)
Alla babesrn var duktiga. ..Alice som aldrig någonsin suttit fast på d3t här viset var super duktig. Gott om pmats hade de även i bilen då de kunde sträcka ut sig alla 3 i kofferten när vi åkte. Så himla skönt a5 t de kan må alla tiders när vi far på vägarna. Inte heller blev det några kräkor i bilen från Alice..kanon..:-)
Vi åkte inte hem förrän 23.45 och då var det ganska mörkt. När vi kom hem fick babesrn sin kvällsmat och gå och nanna kudden med en gång. Ebba och Alice fick sova i groventrén då mi  tanke var att faktiskt sova i min säng men Patrik somnade bums på soffan innan jag var klar så ag tänkte att jag tar väl andra delen så hör jag var mina "möss" pysslar med denna gång eftersom de inte brukar sova där...kanske äter de upp mitt hus i protest..;-).
Ja så blev tisdagen...alltså väldigt trevlig med besök...handla...städa..fint hemma...en tripp till en god vän med min lilla liga :-)
Snart hoppas jag på att det händer ofta...men vi tar en bit i taget..:-)
Bjuder på ett par bilder...från vår tripp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar