Summa sidvisningar

tisdag 24 juni 2014

Fortsättning av gårdagen....en toppen dag :)

Godmorgon alla nära kära och vänner <3
Just nu sitter jag med en kopp kaffe i uterummet och den bärbara datorn i mitt knä..så mycket smidigare det är efter gårdagens inkopplingar i wifi-världen :) Fåglarna kvittrar som vanligt sin vackra sång utanför och radion sjunger något helt annat i groventrén bredvid I uterummet ligger nu även Ebba och snarkar hos mig efter en säkert till synes jobbig natt tillsammans med Alice. Lill-tjejen har nu gått in i sitt andra löp och är lite mer "korkad" än det ordinarie...jobbigt när kroppen talar ett språk man inte förstår! Alla babes har fått sin frukost och resten av ligan är nu ute....och jag inväntar åter igen ett besök.
Idag nu under förmiddagen har jag ringt in en förstärkning angående bröllopet inför dukning osv. Kommer ta en stund så jag räknar mellan 1-2 timmar. När det är gjort ska jag försöka att ringa de stackars vänner som nu suttit på sträckbänken och väntat på att jag ska ha lite tid över.

Men nu tar vi väl fortsättningen av gårdagen tycker jag.
Efter att Patrik tvättat husvagnen och vi gjort oss startklara så gav vi oss iväg. Johanna stannade hemma. Hon fick i uppdrag om hon inte hade något att göra att börja plocka ur husvagnen med disk och fräscha upp det igen så att det går att använda om vi senare skulle få ett ryck att ge oss av någonstans. hon fixade en del i den under tiden vi var borta...och det är jag enormt tacksam för.
När vi gav oss av så for vi först in till Norrköping och vaccinerade oss med den andra TBE sprutan samt köpte ut dukoral inför vår resa i höst. Vi tar alltid en påfyllnadsdos när vi ger oss av och så blir det även denna gång. Vi råkade även passera en glassbar så det blev en god glass innan avfart. Efter det for vi i riktning mot Linköping och Ikea. Jag hade lovat att köpa alla välkomstglas till bröllopet vilket var den huvudsakliga anledningen att vi for dit. Skulle även ha belysning under köksskåpen  med eluttag samt en sockel till köket under bänken vilken behövdes bytas ut då vi för längre sedan fick en fuktskada där så en ny sockel behövs. Det var vad vi hade för ärende idag. Nu blev det ju lite annat också. Sockeln var en beställningsvara så den får vi ta senare men det blev nya rullgardiner till hela husvagnen samt till några av fönstren till boden. Såg en lampa i förbifarten och Patrik kom först på att min brorson Hugo saknar en nattlampa. Jag ringde till Hugos mamma Emelie och skulle fråga men fick inget svar så vi gick vidare. En stund senare så ringde hon upp och det var ett faktum att lampa fortfarande saknades så jag beslutade att köpa en . det blev inte den vita jag beskrev utan en annan som jag tyckte var passande i ett barnrum samt med ett sken som passar till natten.
Självklart tar det inte slut här...glasen hittades, fler till de små köptes, nya rejäla glas till oss, en hel platta växter till uterummet och en hel platta växter till bröllopet samt lite annat dit råkade jag springa över.
Måste säga att jag har världens underbaraste man som är likadan som jag "nästan" eller numer när han vet hur jag funkar. Om jag ser något som någon pratat om eller saknar så försöker jag lösa det för andra när jag är iväg i den mån det går. Ibland kan det även bli en dyr historia för oss men alla de som får en tanke av oss på detta sätt brukar vara jätteglada och det är värt massor :).
Tror det var vad vi fick med oss hem härifrån. Nu var det Biltema som gällde....vi startade med en liten förrätt i kaféet där...en räkmacka och en smörgåstårtebit...det var gott :) men kaffet smakade skit.....en ny toasits till vårt duschrum eftersom vårt andra börjar bli tråkigt...samt ett nytt handtag till släpkärran eftersom Patrik fick en anmärkning på det på besiktningen denna dag.
Vi for vidare till Max en sväng innan vi åter for hemåt. Hela dagen har varit otroligt bra och massor med trevliga saker har hänt och massor av tunga stenar som fallit....sammanfattningsvis en riktig kanondag.
När vi kom hem så fick allt vara kvar i bilen...en del ska ju hämtas idag men jag var alldeles för trött för att packa ur den utan villle nu bara in och vila en stund innan jag tog mig an mina fyrbenta som Johanna tagit hand om idag.
Jag tog och gjorde iordning sovplatser inför natten till alla hundarna vilket inte riktigt är nu som det brukar eftersom Freja är här. Jag kompade på soffan med alla babes återigen. Natten blev lite si och så eftersom  Freja fick för sig en massa konstiga ideer om att inte vilja sova på rätt tider. Helt plötsligt klockan fyra mitt i natten tyckte fröken att det var dags att gå upp och började dansa ut i hallen. Hon åkte ut på en nattiskiss fort som tusan för att inte väcka alla andra. Sedan fick hon och Winston lägga sig i den stora huneburen för att kunna vara stilla ett par timmar till. Som väl vara så somnade du om bums. ... Och jag var inte långt därefter.

Hoppas att er måndag har varit lika bra som min även om det svårt att uppnå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar