Summa sidvisningar

torsdag 19 juni 2014

Oväntat samtal...

Jag gjorde för ett tag sedan ett inlägg på fb där jag var skitsne på foderbilen/animail. Jag har haft ett jättebesvär med dem sista 8 månaderna. Har haft dem som foder leverantörer och handlat annat i över 3 år och allt var tidigare fungerat.
Helt plötsligt funkade inte mitt konto som det skulle utan jag blev utkastad att börja om hela tiden i mina beställningar. Jag loggade in...beställde en vara och när jag beställde nästa så försvann den första!
Detta krångel blev ett problem. Jag behöver ha ett snabbt och enkelt samarbete som fungerar. Här skulle man beställa...betala direkt om man vill vilket jag gör alltid om det funkar...och en leverans på 1-3 dagar samt 1-2 dagar med lantbrevbäraren. Skit bra...därav val av företag för mig.
Nu funkade inte mitt konto så jag skulle byta konto. Skapade ett nytt....funkade likadant!
Bytte lösen...hjälpte inte. Animail bytte lösen. ..funkade inte heller. Jag mailade i  en stor beställning innan vi skulle åka på semester i nov på över 4 tusen...inga varor kom! Jag ringde in och frågade och fick då till svar att man inte kan maila in en beställning då man är rädd för missförstånd.  Men herre gud! Jag bifogade bilder på varorna och även antal samt artikel nummer på det jag ville ha.
Tiden närmade sig att resa...inga varor. Jag ringde in och fick detta besked om omöjligt att beställa på mail...men va fan...de måste ju höra av sig och säga det då!
Jag kunde lämna en beställning via telefonen och betalade direkt. Varorna kom dagen före resan.
Efter detta har jag fått ringa in beställning varje gång...klagat på att kontot inte funkar...suttit i telefonkö...de har haft fel på telefonkön och alla samtal stod som nr 2 i kön!
Efter månader så fick jag tips om att beställa i Chrome läsaren och där funkade kontot. .
Nu började åter mitt foder ta slut. Jag beställde 2 säckar och ett promenadskärp.
Hela beloppet 1053 UV Jag förskotts betalade.
När jag efter  3 dagar ringde in för att kolla när varorna dyker upp blev jag till slut flyförbannad!
Man hade inte skickat det ännu...stod som packning i status!!!
Jag ringde in och skulle prata med dem och jag merrirriterad. Man skylde på att de hade förseningar vilka kom via mail som jag inte accepterade.  Jag ifråga satte deras lev garantier. .varför funkar det inte???
Jag krävde att de får fixa till detta. Jag beställde onsdag efter kl 12. Fodret skall senast skickas inom 3 dagar. Ringde och frågade på den 3;e dagen och får till svar att de inte vet om det hinner till fredagen 2 dagar senare!!!. Men för helvete!
Vem ska stå för misstaget? Jag hade hittat en säck till hemma men det hörde inte hit. Om mitt foder var helt slut då...???
Det skylldes på posten om mär det är framme men jag svarade att animail ändå hade brist i sina löften och får fixa det!
Jo men det kanske kan kompenseras hette det då...
Då svarade jag skitförbannad jaha...säg det till mina hundars hungriga magar!!!
Jag gänker inte byta foder rant upp och ner på dem vilnet aldrig skett på mk dre än 10 dagar bara för att ni inte kan klara av era leveranser!
Du kanske kan beställa från tillverkaren?
Jaha svarade jag..det är svenska foder som tillverkar men man ka  inte löpa så därifrån...det har jag kollat för länge sedan. Jag tycker du kollar vem som säljer Tello foder och återkommer till mig för jac har inte tid att hålla på och larva på det här viset! Sagt och gjort. Tjejen fick ringa runt. Hon återkom efter ca 20 minuter. Ingen i Söderköping eller Norrköping.
Nämen vad konstigt svarade jag. Då hade jag väl inte haft problem! Finns en återförsäljare i Linköping.
Vad bra sa jag då skickar ni en bil hit och leverera en säck senast fredag till mig!
Ehh...så kan vi inte göra då det är ett privat företag. Så synd sa jag med sarkasm i tonen..
Sådant här gmr mig vansinnig...tomma löften och att man inte tar ansvat för sina misstag ...spelar ingen roll om det är en liten privatperson eller ett stort företag!
Du kan koppla mig till din chef! Men sa tjejen vi får avvakta tills det är levererat så kan vi kanske göra något då...
Jag kan inte vänta sa jag...mina hundar är hungriga varje dag...hur hade du själv reagerat om det vore dig och dina djur?
Jag hade ju foder vilket de inte visste. Jag kände att det inte spelade någon roll. ...ee ska göra rätt ändå. Hade detta hänt förra gången så hade jag haft detta problem och de måste lära sig en läxa och inte sticka saker under bordet för att många är för snälla för att våga säga något.
Jag hälsade att hon kunde förbereda chefen på ett samtal när fodret kom...sedan la vi på.
Fodret och mitt bälte kom på fredagen. En beställning på 1053 kronor. ..vilket jag betalat.
Idag var första dagen jag hade tid att ringa. Hamnade i telefonkö igen...la på för jag hade inte tid. Började med ett mail men då ringde min telefon.
Det var samma tjej. ..
Idag bad hon om ursäkt och berättade att chefen höll med om att det inte får gå till så här och att de brustit i sitt löfte till kunden vilket de beklagar djupt.
Eftersom de felat på detta viset så bjöd de på hela beställningen och 0terbetalar hela beloppet på mitt konto.
Stort tack till Animail som tog sitt ansvar även om de inte löste det med fodret på dagen....förhoppningsvis hamnar ingen annan i klistret som jag. Det är djuren som drabbas!
Men som sagt de tog sitt ansvar denna gång och jag ger dem en chans till att få behålla mig som kund.
Det är ju tur att man kan säga vad man tycker....kan garantera att varken tjejen eller chefen hade en bra dag den dagen jag var sne...;-)

Man ska stå på sig. Misstag händer men stå för dem!!!
Man skall ta ansvar för sina löften vare sig det gäller affärer kärlek  eller vänskap. ...

Inte sant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar