Summa sidvisningar

måndag 30 juni 2014

Ingen lust...

Godmorgon alla nära kära och vänner <3

Sitter nu i uterummet åter igen och har hört regnet smattra på taket en lång stund. Nu är det uppehåll igen men det dröjer nog inte så länge till innan det blir en omgång till. Babesen gör mig som vanligt sällskap där jag är och kommer att resa på sig när jag gör det.
Idag känns inte som en bra dag...det är dystert ute, har en vansinnig huvudvärk, trött så ögonen vill åka ihop hela tiden och har ingen lust alls att göra något för varken mig eller någon annan....vill bara dra täcket över huvudet och sova.
Ebba kände igår kväll att jag inte mådde speciellt bra. När jag klev en trappa upp för att inta soffan där så hade hon knölat sig över grinden i trappan och gått upp för att göra matte sällskap. Nu var det ju stängt så hon kurade ihop sig utanför dörren på hallen och slog sig till ro. Jag vaknade idag när Patrik gick upp men satte mig på annat håll då jag ville vara ensam.
Sitter fortfarande kvar och har inget sug efter någonting. Ska fixa till husvagnen men har ingen lust, har ingen lust att lägga ner någon energi nu när jag inte har lust alls att åka någonstans. Känns helt hopplöst, vad man än gör är aldrig tillräckligt eller bra nog. Det kanske inte är så men varför känner jag så då? Måste väl finnas en anledning?
Jag är inte direkt sådan som behöver bekräftelse hela tiden, jag både ser och vet själv, men ibland kan det kännas skönt att höra lite positivt om man ska få höra allt negativt hela tiden. Tex innan man är klar med ett målar projekt och det inte täcker helt...då kan man vänta med kritiken tills man är klar men man bara måste påpeka vilket händer nästan alltid.
Det finns såååå mycket sådana här saker men jag brukar säga att man kan hålla käften om man inte har något roligt att säga eller vänta att yttra sig tills man är klar.
Mår inget vidare just ju i varken kropp eller själ men jag brukar kunna vända fort. Det brukar inte vara mycket som behövs...men just nu har jag bara lust att skita i allt!
Det känns inget bra alls, allra minst när jag har multum att göra och få dagar att göra det på..
Skiter i det och går och lägger mig  bye,,bye...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar