Summa sidvisningar

måndag 20 juli 2015

Åter igen bråttom!!!

God eftermiddag  alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Nu har jag kommit fram till onsdagen i förra veckan som inte blev alls av den dag jag hade hoppats. Denna dag skulle vara som de andra dagarna och det innebar då lugn och sansad för min tjej som har gjort sig illa.
Nu mitt i allt så är läget så det inte är lätt att hålla en rottweiler stilla hur länge som helst då de sprudlar av glad energi, vilket visade sig idag. Tyvärr så tog min tjej ett glädje ryck och skuttade till i sidled för att leka med sin matte dvs, mig. Detta bådade inte gått då skadan helt plötsligt började idiotblöda åter igen!
Det blödde rejält och jag sprang och hämtade en handduk för att åter trycka ihop såret så gott det gick. När jag sedan kikade på vad som hänt så misstänktes att de redan sydda suturer so fanns hade gått upp, ett par av dem alltså. Detta var såklart inte bra och nu var det åter bråttom. Jag visste inte om man skulle få sy på nytt eller ej men beslutade att ringa ner till distriktsveterinären igen, de som har behandlat henne och dit hon ska tillbaka på återbesök under morgondagen,

Jag ringde akut och fick inte tag i någon åter igen som förra gången, jag blev så klart frustrerad ganska direkt denna gång!
Jag hade nu lagt om såret med det förband som jag både lyckades med och med de saker jag kunde hitta här hemma.
ingen jävel rent ut sagt svarade varken på jourtelefonen eller på kliniken vilket jag tycker är helt oansvarigt och inte heller försvarbart när man har en jourklinik. Ingen ringde heller upp förrän efter 1,5 timme!!!! Väldigt bra vård måste jag säga!!
När jag väl blev uppringd efter denna långa väntan så meddelar man att min Alice kan inte bli undersökt på sin skada idag...man har inte tid...
VAD FAN ÄR DETTA!!! Jag har lämnat in min hund för akut vård för 9 dagar sedan och efter de restriktioner som jag följt så har inre knutar släppt i såret och även yttre suturer gått upp och nu har man inte tid för att ta hand om henne!!!  Fy fan vad dåligt...Även om jag har en bokad tid imorgon så vill jag för allt i världen ha tid med henne idag, såklart!!!
JAg får bara till svar att ja om du absolut vill så blir det jourtid och då blir det jättedyrt... SO WHAT!!  Jag har mina djur försäkrade och struntar i när de blir sjuka och behöver vård! Det hela slutade sedan med att jag inte fick någon tid alls då hon trodde att jag lyckats fixa förbandet på henne själv till morgondagen...
Och ja det kanske jag hade men det hör inte hit tycker jag! Jag betalade över 3000 kronor för första vårdinsatsen och tycker att man då borde få en garanti att de tar and om det om stygnen går upp, men det funkade inte så....

Hur som upprörd som ett jävla bi så lade jag på och försökte att lugna ner mig för min tjejas skull men det var inte lätt ska ni veta. Sedan var det att be en stilla bön att jag gjort ett bra jobb och att det skulle hålla till dagen därpå...



Åter fram med förband!


Trots att matte tar hand om hennes sår så visar hon att jag jätte gärna får göra vad jag vill med henne <3


Som tur är har jag ju en vansinnigt snäll tjeja som bara ligger stilla och väntar på att jag ska bli klar. Hon är bara för go min tjej <3



Här är nu åter igen räddning på blödningen i all hast, något var jag ju tvungen att göra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar