Summa sidvisningar

tisdag 28 juli 2015

Ett par dagar i min egen värld...

Godmorgon alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Sitter nu i vardagsrummet och har nu dragit igång en spellista som spotify skapat åt mig, om det nu kommer vara något för mig då Johanna spelar mycket musik vill säga. Vem vet det är kanske hennes spellista och inte min.
Har tagit mig en kopp kaffe och har en helt galen rottis med tratt, undrar vem det kan vara....
Alice behöver kunna få springa fritt som hon brukar men det får dröja ett par dagar till, tyvärr Det som är bra är i alla fall att hon kan gå på promenader man får fortfarande undvika skogen och smutsiga vägar, då såret fortfarande riskerar att kunna bli infekterat.
Det har varit en långdragen process som har varit jobbig för oss alla här hemma.
Hon får inte alls vara utan tratten mer än då hon äter men hon springer in i allt och allas ben vilket gör riktigt ont kan jag upplysa om. Det ska bli så skön när detta snart är över och hon kan aktiveras normalt igen. Visst aktiveras hon ändå men det blir inte alls på långa vägar som det hon behöver..hon är en riktigt aktiv tjej min lilla galenpanna...

Förövrigt då?
Jo då pulsen har sjunkit, smärtorna i bröstet har inte varit på 2 dagar och andningen är bättre men lite jobbigt ibland fortfarande såklart. allt går inte i en handvändning precis...
En annan stor skillnad är att jag har varit vaken utan att dött om dagarna, visst har jag varit trött men inte helt utmattad på det sätt som tidigare.

Jag har åter lyckats ta mig för med saker igen, vilket är riktigt skönt. Att vara fullständigt handlingsförlamad som jag tidigare varit var fruktansvärt.
Jag kommer självklart berätta vad jag har satt fingrarna på men inte just nu utan det visar jag er senare.

Hur som så känner jag att jag kommer igen. Jag har lejt bort min städning i mitt hus och kommer att när veckan är slut ha ett storstädat hus vilket känns underbart och fruktansvärt skönt! Det är inte lätt att få detta utfört men jag hoppas och ber att det nu inte händer något som stör. Jag mår redan bättre och faktiskt har klarat att ge fan i att städa så fort jag ser något., men jag erkänner att det är skit jobbigt att se tofsar med hundhår och döda flugor på hela golven, men jag försöker blunda och gå förbi...

Ingen kan ana hur jobbigt det är! Andra har svårt att ta tag i det men för mig är det tvärtom....det är verkligen jobbigt att låta det ligga kvar..

Tyvärr får jag avbryta här då jag inte är ensam längre för Johanna kom in och jag behöver få en liten stund med henne så jag återkommer senare..

Önskar er alla en riktigt bra dag .........puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar