Summa sidvisningar

fredag 10 juli 2015

En bättre morgon...☺

God morgon alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Gör en liten instickling med ett aktuellt inlägg för stunden mellan det som varit. Just nu mår jag mycket bättre igen vilket är en lättnad. Smärtan är uthärdlig och jag tror att jag kommer att vara änu mer rörlig bara att medicinerna fått verka.
Igår var verkligen en riktig skitdag då jag var fylld med ångest över att inte klara mig själv alls och rädslan över att jag var tillbaka på ruta 1 var ett faktum.
Har faktiskt ingen aning alls om varför jag blev så vansinnigt dålig i några dagar. Kan det bero på at jag fick ligga på mage under tiden som läkaren gjorde ingreppen på min rygg? Var det en reaktion på mina mediciner tillsammans med de mängder av lokalbedövning som injicerades? JAg har faktiskt inge aning men men nu känns det tack och lov bättre i alla fall.

Sitter nu i vardagsrummet och dricker första koppen kaffe efter att ha sovit som en klubbad säl åter igen. Hundarna kom som vanligt och mötte mig när jag kom ner och visade mig sig glada och positiva sida som de gör varje morgon.

Tycker hela mitt tillstånd är ett hemligt projekt då man absolut inge vet hur man mår från dag till dag. Det är verkligen ett helvete när man ska planera något för rätt va det är så blir jag fullständigt trasig! Kanske är det inte så konstigt om man ser på hur jag har levt mitt liv men det som då är konstigt är att man inte tar sig tiden från Landstingets sida för att ta reda på vad det är för fel, jag tror inte heller att de fattar hur jag är eftersom man sällan kan se på mig hur jag mår...det är väl på gott och ont antar jag.

Jaja nog om det nu ska jag ta tag i dagen, skriva lite till så ni som vill får lite mer lektyr och jag får min terapi so jag behöver.

Jag bad igår Johanna om att hjälpa mig med att städa upp omkring oss om det var så att jag mådde skapligt och kunde göra något och det tror jag att jag ska kunna vartefter. Idag ska jag försöka att komma in i duschen vilket jag blev hänvisad att inte göra i tisdags hos doktorn. Därefter så ska Johanna få agera sköterska vilket jag antar kommer bli populärt. Det är dock ingen fråga till henne utan ett krav vare sig hon vill eller ej ;)

Jag måste ha hjälp att få dit ett nytt förband, skydd till mina stygn på ryggen. Jag ska vara ärlig och säga att jag inte kommer ihåg vad de sa när jag var nere och gjorde ingreppet hur jag skulle sköta detta det enda som jag är säker på är att jag fick en tid att ta bort stygnen och så var jag redan fullt ockuperad över hur jag skulle sköta min ena hund i det närmaste. Jag var nog redan så avtrubbad att jag inte kunde ta in mer info även om de förklarade för mig flera gånger...
Ah, va fan man kan ju inte komma ihåg allt, jag hoppas dock på att jag inte fått någon infektion själv men det blir jag varse om under dagen. Tror dock att allt ser bra ut....

Önskar er alla en bra dag och jag ska göra vad jag kan för att göra  min till det bästa som är möjligt. Jag är på topp humör idag om man jämför med tidigare ( på då ganska länge) Det känns ganska ljust ut för dagen...jag behöver verkligen detta om inte annat för min familj, det är jobbigt att se dem tycka att det är jobbigt att se mig när jag har mina downs...

puss så länge så återkommer jag.

Självklart fortsätter jag berätta om förra veckan som jag sagt för eländet har tyvärr fortfarande bara börjat....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar