Summa sidvisningar

fredag 10 juli 2015

Storsamling vid badet...

Torsdag den 2:e juli

Denna dag hade jag ett möte att passa men eftersom jag mådde som jag gjorde jag det enda rätta, jag berättade att det var kaos i tillvaron och min handledare flyttade då på vårt möte vilket var skönt. Jag skrev till henne att jag självklart kommer in på avtalad tid om hon vill.

Mötet flyttades och det kändes riktigt skönt, jag har inte tidigare varit borta och inte heller nu utan vi bokade bara om tiden.
Dagen förövrigt innehöll mycket sol och lite solande. Jag var däven efter gårdagen naturligtvis, väldigt lite sömn och massor av gråt och så lite vin på det...jag ni förstår.
Ungarna hade dock roligt och Jenny och jag började bli aningen rastlösa men då var jag ändå trött med...väldigt kluven så att säga. Åter en dag som Vi hade Rickan med oss under hela dagen då Micke åter jobbade...
Jag chockade Rickan genom att ställa mig på gräsmattan och duscha men det tog bara en stund så gjorde han som jag men han tyckte nog att jag var lite tokig ;)..varför inte utnyttja läget ansåg jag, varför stänga in sig i duschrummet när det är underbart ute?


Vattenslangen användes även till annat som synes ;) Alla hade riktigt trevligt i alla fall..


Här har jag kört fram Avanten med blomkrukor och jord, rotat rät på ett par däck som skall sättas över vatten pumpen för att skydda mot skada. Jag såg att Jenny var så rastlös och ville ha någon att göra så detta serverade jag henne <3 


Nu är det bara resten kvar ;)


Emelie hade fullt upp att leka med Ebba och Alice. Det är helt underbart att se en tös som inte alls ha någon som helst hundvana att leka med mina tjejer och att de gör det hon ber om. Säger hon spotta spottar de, stanna så stannar de , liggkvar så är de kvar och när de sliter och drar och kampar om leksakerna så kn hon bara gå fram och säga till så släpper de grejerna och backar och inväntar nästa moment...fantastiskt att se <3. Säga vad man vill men nog har jag gjort ett bra jobb...;)


Under tiden som Jenny planterade blommor så provade jag att sätta upp mitt nya utställningstält som jag införskaffat till utställningen i Tvååker. Jag var tvungen att testa om jag klarade av att få upp det själv och hur lång tid det tog. Har aldrig sett hur det går till med snabbkopplingar och grejer men nog ska det väl vara effektivt för 2400 kr hoppas jag!
Det tog mig 4 minuter att få upp ensam första gången, dock utan frontpinnarna men jag var nöjd ändå ;), sedan var det dax att plocka ner det igen...


Rickan och David körde lite race på gräsklipparen efter att Rickan hade klippt gräset lite här och där ;), det var så roligt att se dem finna varandra på det sätt de gjorde. Alla är så vansinnigt omtänksamma mot varandra så man får nästan tårar i ögonen av glädje!


Vi bestämde oss för att åka och bada så vi packade in oss i 3 bilar, Kalle, Micke, Patrik och Jennys Fredrik hade även de gjort oss sällskap nu. Vi tog självklart med Ebba och Alice som älskar att bada men lilla Winston fick fritt då han inte vill bada och att det var varmt i bilen för gamlingen.


Vi åkte ut till Hawii i Östra Ryd  och badade. Det var lite folk där innan men de blev inte kvar lnge när vi kom...undrar varför ;). Vi hade med oss mat, potatissallad och Kassler samt några av oss som inte körde drack öl. Vi had riktigt trevligt och Ebba och Alice var som vanligt de torpeder som de alltid är. Jag ska erkänna att även jag badade, premiärdoppet för i år hemma i Sverige..


En liten blandning av utflyktas uttryck ;)


Och så Kalle som fotospexar såklart!


Kök och öl..inte fel


På vägen hem sedan så åkte jag, Johanna, Micke och Kalle i samma bil med hundarna så vi åkte då över Venasjön för att kika hur det såg ut. Det var riktigt fint och för mig första gngen som jag varit där. Visst man är aningen hemmablind kan jag erkänna..


älskar verkligen naturen...


Kvällen fortsatte med trevligheter men det blev inte så sent för varken Patrik eller Fredrik som skulle upp och jobba dagen därpå. Micke skulle få den äran att koppla vagnen till Jenny då hon skulle fara imorgon nu när han ändå var kvar här...lite order får man såklart..

Jag hjälpte Jenny med något som hon behövde hjälp med och det blev ganska sent ännu en kväll men vi hade trevligt och det var behövligt...

Stor tack till alla medverkande under denna dag <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar