Summa sidvisningar

måndag 20 juli 2015

Åter till veterinären. ..


Godkväll alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Än så länge är inte resan med Alice inte slut...
Nu var det åter dax att fara till veterinären för att se över skadan som jag inte fick komma med föregående dag. 
Jag åkte ner på avtalad tid men fick vänta nästan i 30 minuter innan jag ändå fick komma in. När jag sedan kom in så togs bandaget som jag lagt bort och jag berömdes för mitt arbete... (tro fan det när inte någon utbildad människa från stationen gjorde något)!
Jag fick höra när jag beskrev hur förloppet fortlöpte med blödning och utseendet på skadan var att jag hade handlat helt rätt och snabbt nog för att stoppa blödningen och fått ett riktigt bra resultat till nu. Klart så växte man lite trots att man är väldigt låg men just för att jag lyckats hjälpt min tjej själv på bästa sätt och ändå handlar det vara om sunt förnuft och instinkt hos mig.

Nu när undersökningen var klar och jag ifrågasatte om hon fick sluta med medicinering då jag tyckte hon såg fin ut och även aldrig haft feber då hon tempas varje dag så tyckte vet att jag hade rätt. Man skulle ha bort alla stygn nu men avböjde då man var osäker och la om såret åter igen med en sutur kvar. Jag vad om att om det gick så ville jag att hon har bandage under hela läkningen då jag var rädd för samma komplikationer en gång till. Även det fick jag medhåll av vet för i tänkande. Jag fick också frågan om jag kan klara en ny omläggning med instruktioner vilket vag borde såklart......

Nu var saken den att jag nu helt fick min tjej i mina händer! Jag ska nu inte tillbaka till veterinären igen med Alice utan ska vårda henne själv och ta bort den sista sutur som är kvar. Jag fick en liten påse med omläggnings material då jag sa att jag inte har något av de enkla och bättre sakerna hemma...Jag behövde även eventuellt även en större tratt om det skall kunna luftas vart efter bad jag om...
Det ska bli intressant vad detta kommer att kosta på nästkommande räkning...även om jag ska vårda själv!

Jag vet inte men ska det vara såhär?
Av någon anledning så har jag förmåga att alltid få klara mig med det mesta själv och det tänker jag nu göra denna gång...får se hur jag lyckas med det...

Bandaget skall bytas på Söndag enligt vet (denna dag tors) men först sa hon 4-5 dagar....hmmm
Jag tar det då jag tycker att tiden är mogen, hon är ju nu i min vård och hon är en stor del av mitt hjärta och mitt liv så jag tror jag fattar rätt beslut och ska klara av att ge henne det hon behöver även om tiden just nu att vara stark inte är den rätta för mig....


Här har nu åter igen såret tvättats och de flesta av suturerna har tagits bort, dock måste en sitta kvar då man är rädd att det inte läkt ihop tillräckligt ännu...


Lite orolig är mitt hjärta och visar det genom att hässja men hon är så fantastiskt duktig åter igen och lyssnar på matte och känner sig trygg med behandlingen så länge jag finns nära...åhhh vad jag älskar denna lilla individ.

Fortsättning följer.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar