Summa sidvisningar

torsdag 30 juli 2015

Bättre och mindre med flugor. ...

Tar tag i det problem jag har...att skapa är att ge mig ro, tankarna är bara fokuserade på vad jag gör och resten av kropp och själ får vila...



Detta är min lösning och terapi..har satt upp ett paviljong nät för att kunna vädra, dock måste jag även senare sätta upp ett nät i dubbeldörren men det måste jag först sy...:( eftersom dörren är för bred för de ordinarie näten som kan köpas. 


Nu kommer en hel del flugAs och ev mygg att stanna utanför, och jag ska kunna vädra åtminstone. Inga löv och skit kommer heller inte att blåsa in på farstukvisten utan det kommer kunna hålla sig renare och relativt fritt från flygdjur...
Är bara så förbannade trött på att jag ska behöva lida över den mängd flugor som är! Det är inte normala mängder utan KÄLLAN DÄR DE KOMMER IFRÅN MÅSTE ÅTGÄRDAS!
Själv har ja bett min man att bygga en stängd kompost till både matrester och hundskit för att det inte ska  kunna kläckas mer än nödvändigt men tyvärr är jag ensam att bekämpa uppkomsten av dessa as som förstör mitt hus och min tillvaro! Anticimex hänvisade förra året till att hela gården borde saneras för det var fruktansvärt och för mycket för att man skall kunna hantera! då kanske ni som tror att jag är en stadskärring som bor på landet och bara klagar kan tänka om innan ni dömer. Det är verkligen fruktansvärt i perioder...


Rent och iordning plockat så det får vara ok ett tag till...


Fortfarande saker men mycket är sopor so ska eldas upp bara vädret tillåter och jag hoppas det blir snart då jag blir galen på sopor och bråte som står överallt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar