Summa sidvisningar

torsdag 9 juli 2015

Winstons födelsedag....

Tisdag 30:e juni

Detta var inte vilken dag som helst det var dagen då min gamla cockerspaniel fyllde 11 år. Jag hade först ett möte inne i staden innan jag kunde ta tag i dagen...
Johanna följde med till Norrköping och gick en sväng med Alice under tiden som jag var inne på mitt möte. Vi åkte vidare till Söderköping där efter och hem efter att vi hade handlat. Vi hade fortfarande campare hemma så denna gång så Micke hade åkt och jobbat och så var Rickan kvar och sov i vagnen (deras) som stod utanför vårt staket.
När vi åkte hem så fick Johanna ta hand om matvarorna och jag gick och väckte Rickan för att fråga om han ville följa med till sörping vilket han ville så han fick följa med på en promenad i Sörping och även till veterinären för att investera Winstons present som han skulle få. Det var hälsokost för honom då han hade extrema skakningar för längre sedan som blivit bättre av detta preparat. Han har fått Aptus Glykoflex lll vilket har hjälpt honom massor. En påse räcker i 60 dagar och kostar på billigt ställe 460 kronor per påse. 

Han fick även en annan väldigt bra present av sin matte. Han fick en klippning under eftermiddagen då jag hade aktiverat de andra doggisarna. 
Våra campare var fortfarande kvar och tydligen skulle de stanna även till nästa dag. Jag berättade då att det endast var möjligt till morgondagen för vid 11.00 tiden skulle Jenny och hennes barn komma som vi planerat länge och just denna gång var det då inte passande med besökare då vi planerade för oss damer och barnen med hundar.



Mitt lilla födelsedags barn <3


Lilla gubbens frissering gav honom massor av glädje..


Här har vi Winstons andra present idag...


Här har Patrik tagit bort högen med grus framför grinden så att Jenny kan ställa sin husvagn enda fram vid staketet när hon kommer. Jätte bra blev det och det tackar jag för...


Kunde heller inte låta bli att ta en bild på den fina jasmine busken som nu äntligen har börjat att blomma och blivit så himla fin där den står

Under kvällen så for vi ner till kanaldansen för att jag ville dit men jag hade lika gärna kunnat stanna hemma, Det var dåligt med folk och klubben satt på ett ställe och vi på ett annat. Jag vet inte men det kändes bara så konstigt och var nästan pinsamt att vara där nere. Visst ville jag dansa men samtidigt känner jag mig väldigt obekväm och kan inte riktigt känna glädjen när Patrik har den attityden eller inställningen eller vad man ska säga. Han säger inte att jag inte får eller så men jag tycker mig känna att han inte är värst förtjust i dansen vare sig för sig eller mig. Det känns så i alla fall. 

Hur som så åkte vi hem tidigare efter att ha kommit ner senare, jag hade nästan turen att bli så kissnödig att jag verkligen var tvungen att uppsöka en toa och då var tvungen att råda bot på detta. icke hade skjutsat ner oss under tiden som han åkte hem och kollade posten så vi hade Rickan ed oss eftersom han ville ner och ha en glass så självklart fick han följa med. 
Vi mötte upp icke på statoil och åkte sedan hem direkt.

Ja så blev det med denna dag, och  så blev det åter igen sent innan man hamnade i sängen. Satte 
klockan för att vara pigg och vaken när Jenny kom och det var faktiskt lättare sagt än gjort ...

Fortsätter med onsdagen när jag vaknat till lite men bjuder på lite bilder från dagen ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar