Summa sidvisningar

fredag 10 juli 2015

Avslutar ett sällskap och tar oss an ett nytt...

God middag alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Fredagen den 3:e juli

Nu har fredagen anlänt och vi har nu börjat att förbereda oss för att avsluta denna omgång med vänskaps dos. Vi var alla uppe i skaplig tid, Patrik och Fredrik gav sig båda iväg till sina arbeten och Micke fick den äran att koppla husvagnen åt Jenny innan hon skulle fara vidare hem. 


Självklart blev det lite mys innan alla hann att fara iväg.

Vi hade bestämt att vi skulle ta våran vagn och åka till Familjen Jonsson/Kruus denna helg och eventuellt ha vagnen kvar några dagar efter helgen...
De var så vansinnigt varmt så jag tänkte föreslå att vi skulle strunta i att åka men bad gubben att köpa med sig en AC hem så att inte hundarna skulle gå ihjäl i vagnen. Han kom hem med en som räcker åt oss gott och väl faktiskt.

Micke och Rickan åkte  iväg under dagen och vi fick några timmar ifred att pusta innan vi skulle åka. Jag ska erkänna att jag var helt slut efter dessa dagar och inte tala om all känsloturbulens som har varit på många vis. Det skulle nu bli trevligt att komma bort en stund men jag vet ju vilket jobb jag brukar ha när vi campar så jag var väl införstådd i det åter igen...


Här är den lilla AC:N som gubben hade med sig hem 


En ny mr Pomeroy har även bytt bostad till våran för att hjälpa mig hålla golven rena från en hel del hundhår och annat...han fick den ära att gå en sväng innan vi åkte iväg...


Här har vi nu kommit fram och lastat ut hundar och satt upp förtältet. Måste säga att det var mycket lugnare än vad jag hade räknat med. Bella var en aning pigg och alert men det lade sig ganska snart och det gick hur bra som helst ...gud så skönt!



När vi hade anlänt dök även deras grannar upp vilka var en samling roliga snubbar som blev kvar en god stund och vi alla hade trevligt.


Vi käkade tills vi storknade i stort sätt och det var riktigt gott, man kan tro att Kent inte gjort annat i sitt liv än att grillat för det var verkligen något extra...


Och så kom natten smygande och vi var sena i säng , att döma av bilden så var det några som var trötta efter dagens aktiviteter. Alla hundarna 4 stycken har skött sig så himla bra och inget skällande till ingen nytta har förekommit så det har varit otroligt lugnt och skönt så även jag fick avkoppling under kvällens sena timmar,,,,
;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar