Summa sidvisningar

onsdag 8 juli 2015

Ett läkarbesök..

Torsdagen den 25:e juni

Började dagen med att försöka komma ifatt med det som låg efter men det var utan framgång som vanligt. Hade som vanligt folk här så jag fick inte värst gjort igen. Stressen ökade i takt med att tiden närmade sig att åka till doktorn. Skulle vara där klockan 13.30.
Denna gång fick jag en bra läkare och självklart har han slutat igen tills det är dax för ett återbesök.

Fick nya mediciner utskrivna igen då de var slut och kommer även att få en tid till ortopeden med en remiss. Man ska väl kika där om man kan göra något gällande min rygg men jag har ärligt talat tappat hoppet på att något går att göra. Tror att jag nog får acceptera läget och leva med mina problem...

Jag undersöktes på grund av mina hudförändringar som jag hade sökt för. Risken kan vara cancer och därav är det god idé att kolla upp.
Jag blev undersökt och man konstaterade att man skulle ta bort en ...nja två stycken leverfläckar och skicka iväg på analys och prover då de är bortskurna.
Den ena såg väl inte 100 bra ut men man säger varken bu eller bä.
Jag blev av läkaren lovad att få en tid om 2 veckor max 3 men när jag kom till sköterskan föra att boka tiden så var det fullkomligt omöjligt så snart.

Jag förklarade att det inte gjorde något då jag alltid får vänta och sitter inte i sjön bara att det blir gjort för är olyckan framme och det är cancer kanske man inte ska vänta...eller??

När jag var klar där så for jag ner till Ica och köpte 15 liter jordgubbar för att det var ett riktigt bra erbjudande på endast 200 kr.



Väl hemma igen är det lite som vanligt, en aning och känslan av crazydogs, Ebba agerat fåntratt som inte är riktigt av denna värld..


Ebba får sedan komma upp till mig i soffan när jag går och lägger mig för att vila...
Vi kikar på Mannen som tala med hundar och hon tycker det är riktigt intressant måste jag säga. 
Alice ligger precis nedanför soffan och Winston ligger vid mitt bröst som han brukar men syns inte på bilden...


Lite senare så blir det jordgubbar och grädde när gubben kommer hem och vi har en stund tillsammans men med olika toner i luften. Det är verkligen trevligt en liten stund men ändrar karaktär snabbt vilket är enormt jobbigt. Helst när man försöker som en tok att det ska vara lugnt och trevligt.


 Under kvällen var tanken att vi skulle fortsätta att städa ute i boden då Patrik skulle låna ut släpkärran så vi inte senare skulle kunna köra bråte på ett tag.
Vi tog ett frest där ute och fick ihop ytterligare en kärra bråte men nu är det i stort sätt slut på skit. Vi hade en himla massa däck som vi lade ut på fb om någon ville ha då vi inte har plats för en massa skit som står bara.

Hittade även en gummibåt med åror, en uppblåsbar krokodil, pumpar och en snowracer som jag hörde med Emelie om hon ville ha till Hugo för annars skulle vi kasta det då vi hade kärran ståendes för avfärd till skroten/tippen.

Hon kom upp och hämtade grejerna och visade upp kattungen som fanns kvar nere i stallet samt bad om hjälp med att klippa klorna på den. Vad tror ni jag gjorde? Erbjöd jag min hjälp eller ej? Svårgissat eller hur?

Kattungen följde med in i uterummet och fick sina klor klippta även om det var extremt svårt då de var så himla små.

Winston var inne och tyckte det var så himla intressant med den lilla kissen. Han bär sig åt som en mamma för dem och tvättar och grejar och donar med dem. Man får säga till att han får ta det lite försiktigt men han är en underbar liten gammal gubbe..<3






Kikar lite på varandra..;)


Å så måste han självklart städa upp den smutsiga lilla kissen en aning <3


Ja så här var min torsdag denna gång...fortsätter snart med resten..

puss


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar