Summa sidvisningar

torsdag 5 mars 2015

Begärt Freja för klippning...

God förmiddag alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Igår var en dag som jag planerat in en klippning av Freja. Freja är en cockerspaniel som numer sedan några år är placerad hon en väldigt god vän till mig. Freja kom till mig när hon var 13 månader och har under största delen av hennes liv bott hos oss. 
Jag sköter fortfarande om trimningen av hennes päls, klipper hennes klor, skrapar tandsten, tvättar öronen samt är hundvakt om det behövs.

Denna dag var en sådan dag då trimning var och jag passade då på att fråga om Hugo kunde få komma hit och vara med, vilket han fick :)

Hur vi hade det kommer inte i detta inlägg utan senare. 
Hur som så kom Ullis vid 8.00 på morgonen och även hennes make Ludde. Ludde stannade på några koppar kaffe innan han begav sig vidare och jag startade upp med klippningen. Ullis stannade kvar under hela dagen. Hon var jättegullig och vek lite tvätt åt mig under tiden samt att hon tog hand om disken, det tackar jag oerhört för <3

Så trevligt med människor som kan tänka och hjälpa till utan att man behöver be om det ...TACK ULLIS! <3

Vi snackade en hel del om allt mellan himmel och jord...det var nu länge sedan vi sågs. Tiden rann iväg och jag gjorde många break under tiden i klippningen då jag hade lite besvärligt med min rygg för detta. Tur att det ändå är övergående så fort som på en dag annars vet jag inte om det skulle gå, Det tog mest hela dagen för mig och Freja var riktigt duktig. 

Hon kämpade på med sitt tålamod vilket var riktigt trevligt. Vi hade en riktigt trevlig dag och förenade nytta med nöje samtidigt som många nu mår bra. Hunden är fin, mitt samvete sent, Hugo glad och Ullis har fått en välbehövlig Lola dos igen hahaha..;)

Nedan följer några bilder från dagen och jag kan även meddela att Alice bara älskar lilla Freja men är lite burdus och att när gränsen av fräckhet är nådd kommer Ebba och tar Freja i försvar...Otroligt smarta individer!!! <3<3<3<3


Hugo min brorsom och in lilla Alice hånglar lite medans Ullis och jag snackar lite före klippningen av lilla Freja <3


Resten av ligan vilar under tiden 


En riktigt kalas dålig bild men man ser hur  igenväxt hon är i alla fall ...


Så här invigde vi klippningen igår. Min brorson på bordet hos Freja så han kunde se, och så startade vi med att göra tuppkam på lilla Freja bara för skoj skull ;)
Lite roligt måste man ju ha....;)

En nyklippt liten dam <3,,,så fin så :)


Där det finns hjärterum finns det stjärterum ;)


Ja så här ser det ut hos mig när jag är barberare...en på bordet och 3 i korgen så nära matte som möjligt <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar