Summa sidvisningar

tisdag 10 mars 2015

Mamma dotter stund

God förmiddag alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Jag fortsätter med den lilla bit jag har kvar utav dagen igår..
Som jag sa i tidigare inlägg så hade Johanna och jag en stund för varandra igår, hon ville följa med på en promenad vilket kändes riktigt trevligt.

Vi har inte haft jätte mycket tid på det här viset på väldigt länge om jag ska erkänna. Vi umgås jämt och ställer upp för varandra men vi har sällan haft tid på annan plats eller gjort saker med varandra på andra plan men det är dax att även ändra på det. Jag uppskattar tösens sällskap, humor och innerliga omtanke som hon ibland döljer. Måste väl även säga att jag har en extra dotter ibland som jag tycker extremt mycket om. Älskar henne med "Pia"...ledsen att jag kanske inte sagt det förut men hon är som en dotter för mig och det känner vi nog alla. Skönast är att Johanna är fullt ok med det och tycker det är bra, bara öppna kort. Pia kallar mig för mamma med glimten i ögat lite då och då vilket jag finner super charmigt. 
Johanna och jag hade en stund på stan för några dagar sedan då vi kikade på lite kläder tillsammans. hon fick kika ut 2 par byxor som hon ville ha och var beredd att skjuta till pengar själv för att verkligen få dessa. Självklart slutade det med att jag betalade alltihop men jag tyckte det var trevligt att verkligen få veta att de var något hon verkligen ville ha. Vi var även uppe på skopunkten där hon provade ut 3 par skor så att hon har ett tag framöver. Hon har nu gått i ett par riktigt luffiga skor, om man frågar mig ;)

Vi hade en trevlig eftermiddag även då. Tanken var att vi ev skulle käka på stan tillsammans men vi valde att åka hem och göra pappa sällskap men han fick såklart order om att lga något gott åt oss alla ;). Han gjorde det vi bad om och så bänkade vi oss till Farmen när vi väl kom hem. Johanna var jätteglad över inköpen och jag över hennes glädje.

Gårdagen avslutade vi med att ta en pizza på Move in, Johanna bad om det innan vi åkte hemifrån före promenaden. Och hon var verkligen värd  att få sin vilja igenom. Jag ringde bara och meddelade Gubben vad som försiggick så han visste vad vi gjorde. Patrik skulle möta upp oss och äta med oss men han fick jobba över så det blev bara Johanna och jag. Vi hade en kanon trevlig stund över bara en pizza med och jag uppskattar verkligen de små saker som gör andra saker viktiga. 

Tack för igår älskar dig hjärtat <3 Vi har fler goa dagar med egen tid på stan eller vad vi hittar på nu när jag faktiskt kommer att vara ute och röra mig mer, vi kommer säkerligen ha många fina och passande tillfällen, puss vännen <3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar