Summa sidvisningar

fredag 27 mars 2015

Möte med katt och utmanar ödet men med hjälpmedel...

Eftersom jag har en bloggar förmiddag så fortsätter jag...

Måndagen kom även denna vecka och jag skulle in till Norrköping igen för möte med Elin på ITA. 
Jag hade gnuggat de grå sedan igår och var fast besluten att ta tag i det påkommande problem som dök upp igår, det är bara ta tjuren vid hornen. Det som är bra med hundar är att de lever i nuet och om det finns problem så går de oftast att bekämpa bara man har rätt verktyg. Jag kontaktade direkt under kvällen Margitha som hade de små hundarna som Alice blev galen på och bad om ett möte redan dagen efter. Hon var rar och tyckte att det var en bra idé detta kan annars inkräkta på våra möten vilket kommer att sabotera en hel del framöver och jag kommer inte heller kunna utnyttja de stunder som det blir till vettiga saker utan bara ha problem.

Alice har även svårt med katter så hon vill jaga dem och det kan hända att något värre kan hända i stundens hetta om hon får tag i någon, instinkten om jakt sitter ganska djupt och värst är när det är båda mina tjejer ihop då de triggar varandra.

Jag kontaktade Bubben, min kusin som äger Atlas inne i Hageby. Jag undrade om det fanns möjlighet att han kunde ta Alice under ca 1 timma då jag var på mötet för att sedan ta en stads promenad. han svarade att det var ok så jag åkte in. Jag hade alla möjliga prylar med mig till henne och självklart en hockeyhjälm (munkorg) eftersom de har 3 katter i en lägenhet med Atlas och så nu mitt vilddjur Alice. Bubben hämtade Alice i bilen och jag for iväg, detta innebar att det var hans ansvar och problem helt plötsligt hahaha...
Men jag var nervös över hur hon skulle bete sig mot katterna...helst när inte jag var med och kunde se. Bubben är suverän med hundarna en fast hand och ett enormt lugn vilket är kanon i alla lägen.

När jag var åter ute från mötet så skickade jag ett meddelande och frågade om de leve vilket alla gjorde och så berättade jag att jag var på väg.

När jag kom dit blev jag positivt överraskad över att inte Alice var helt galen när katterna rörde sig. Hon hade nu munkorg och möjlighet att kunna nosa och vara nära dem utan att man behöver riskera att hon kniper någon vilket känns extremt skönt. 

Detta var så nyttigt att vi styrde bort promenaden och lät henne istället fortsätta med att umgås med katt. 
När klockn tickade iväg och Gunn och Paul åter var hemma efter ett handlingsvarv så började jag att röra mig mot söder...



En aning underlägsen och undrar nog vad hon fått på nosen, detta har aldrig hänt tidigare, men som man bäddar får man ligga och det är tur att hjälpmedel finns att ta till när de behövs. Älskar verkligen bra redskap vilket detta är i vissa lägen. 


Snyggingen ser ut som en hockeymålvakt men det funkar och hon kan vara med ledigt och avslappnat bland alla katter utan att man behöver vara rädd om något skulle hända. 


Riktigt spännande och om Curry kunde döda med blicken så skulle Alice fallit plakat ;)


Självklart bjuder jag på en muppbild på galningen Atlas som inte är som alla andra hahaha ;)


Ett enormt tack till Bubben alias Fredrik kusse kus som har varit underbar och hjälp mig <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar