Summa sidvisningar

torsdag 12 mars 2015

Nyttig trots sena timmar...

Fortsättning från föregående inlägg....

Varför betar av jag inläggen? Jo för att jag har varit så vansinnigt duktig på att somna i dem om kvällarna och nu börjar det bli sent igen och efter denna dag vore det konstigt om jag inte står och sover där jag är.

Fortsätter nu med gårdagen.....
Efter dansen och eftersnacket med min make så var jag fortfarande full av energi, jag var glad och funderade på vad jag skulle utnyttja min vakna tid med.
När klockan var 21.40 sa jag till gubben att jag tror jag går upp en sväng på kontoret och ser om jag orkar göra något.
Jag hade nu 2 månader att ta hand om och det har legat tungt över mina axlar en länge tid nu. Jag lämnar numer ifrån mig allt efter två månader vilket är positivt att jag får längre tid på mig men så blir det dubbelt också. Så för och nackdelar med allt som vanligt naturligtvis.

Hur som så gick jag upp och började röra i mina högar jag hade överallt i olika ordningar efter olika tillfällen jag grejat med räkningar och kvitton. Så rörigt och jag har glömt vart jag var och vad jag gjorde sist eftersom det var så länge sedan.

Jag började med att sortera privata papper och företagspapper som låg blandat i högarna, jag drog kopior på alla företagspapper, klistrade kvitton som låg i drivor på papper och daterade dem samt drog kopior på dem. Jag gjorde faktureringen klar för att lägga på lådan idag.
Jag besökte banksidan i företaget för att dra ut historiken över transaktionerna för januari månad samt började rota i att få allt i rätt ordning. Drog naturligtvis ut insättningsuppgifterna för faktureringar i tidigare skede med kopior till min andra pärm som alltid finns hemma för att hålla koll att allt betalas i tid.

När första månaden var klar så tog jag konto 2 som det inte händer så värst mycket på. Skönt 1 månad klar och en sten föll.
Patrik låg på soffan och sov i godans ro när jag kom ner för att ta ett bloss. Jag skulle väcka honom när jag skulle lägga mig men jag var fortfarande ganska pigg så jag tänkte att det vore ju skönt om jag hann en liten bit till. Sagt och gjort så gick jag åter igen en trappa upp och gjorde exakt samma procedur med februari månad med alla olika bitar. Jag betalade även de räkningar som nyligen inkommit, skrev en del av ett häfte som jag fick med mig hem från mötet i måndags, jag gick igenom min planering som kommit från arbetsförmedlingen så jag inte missar något någonstans. Nu har jag bara överklagan till försäkringskassan för dagen kvar som väntar.

Känns så himla skönt. Så summan av kvällen blev att jag tog hand om rubbet vilket jag absolut inte hade tänkt, och som grädde på moset så blev ju en hel del till klart vilket jag knappt visste fanns att göra.

När allt detta var klart var klockan 02.00 och jag gick ner och väckte Patrik som sov och frågade om han skulle följa med och lägga sig i sängen vilket han gärna ville.
Jag lade mig och minns inget mer, jag vet att Patrik gick på toan men jag visste inte om han kom därifrån eller inte för då sov jag redan....

Måste säga att en rejäl sen nu fallit från mitt bröst och energin att ta tag i andra saker vaknade .....

Självklart har jag heller inte varit sysslolös idag men det tar jag inte nu... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar