Summa sidvisningar

torsdag 12 mars 2015

En helt fantastisk onsdag utan dess like!

Nu säger jag godnatt alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Innan jag börjar berätta om dagen så måste jag säga att jag fattar inte att jag fortfarande orkar vara vaken. Jag är dessutom inte alls så trött heller....tror jag ska jag väl tillägga. Kan ju hända att så fort jag vippar omkull så sover jag kanske innan jag hinner att landa på kudden ;)

Tänkt nu berätta om min otroliga glädje idag, den energi som jag haft vilken inte har visat sig på väldigt lång tid. När ni läser detta inlägg så tänk på att jag har varit såhär i alla tider. Den tiden som varit nu under det sista 1,5 år har varit tufft för mig att acceptera. Idag är en dag som jag känt igen mitt gamla jag och ingen människa kan fatta hur underbar min dag har varit och hur mycket jag har saknat den tiden ...tiden då jag klarade av saker på ett helt annat vis.

Som jag berättade i förra inlägget så höll jag på med kontoret fram till kl 02.00 och gjorde allt klart för 2 månader. Denna morgon vaknade jag upp till någonting helt annat än jag har gjort sedan ryggen svek...

Jag vaknade strax före 8 och slog upp ögonen till solens vackra strålar som trängde in genom fönstret i sovrummet. Jag bara låg där och beskådade och smålog för mig själv, jag var så glad att vakna så här. Jag började röra på mig i sängen för att ta mig upp och hör och häpna....helt obehindrat och ingen smärta alls!!!

Jag kände nästan att jag skulle behöva nypa mig själv för att verkligen fatta att jag var vaken, detta är idag ingen vanlig känsla. Detta är första dagen på hela tiden sedan 131116 som jag inte känt någon smärta alls. Visst lite stel när man ska upp men inte ont!
Jag klev upp, satte på mig morgonrocken och gick ett varv på huset och sedan ner till andra våningen. Inte ens i trappan var det hinder att gå även om jag nyss kommit upp. Åååh vad glad jag var!

Jag satte mig vid kaminen och tog ett bloss, gick ut till köket, tog mina mediciner som jag alltid gör även om det kändes helknasigt idag och efter det så satte jag på en hel balja kaffe.
Hundarna hade nu vaknat och ville att jag skulle släppa in dem till mig vilket jag gjorde. Alice gjorde som hon nu har gjort i flera dagar, inte lämnat min sida alls. Så hon satt med sin kropp mot min och hoppades på lite mys. 

Jag tog en kopp kaffe, kände energin krypa på mig ännu mer samtidigt som jag kände en enorm glädje som jag inte kan förklara. Hade i tanken att köra hundträning idag men jag ändrade mig snart för jag kände att jag klarade mycket mer än så idag. Galen som jag är så är jag av den kalibern att det finns sällan en broms inte heller ett humant stopp om jag mår bra! Jag vet jag borde ta det lugnt men denna dag hade jag verkligen abstinens och hungrade efter att få utnyttja min energi då jag inte har ont alls!! Bära eller brista sedan satte jag fart.

Jag började med ta en lång het dusch i förebyggande för att mjuka upp ryggslutet mer än vad jag redan hade lyckats med under morgonen. Johanna var fortfarande hemma men skulle strax åka på utvecklingssamtal på skolan.
Efter duschen så gick jag ner till poolrumet för att se om jag hittade kläder eftersom jag ligger massor efter med tvätten. Det låg visserligen rent men i drivor.
Jag började leta, vika plocka....detta hade jag inte riktigt tänkt. Det gick av bara farten. Jag hade 4 soptunnor fulla med ren tvätt som skulle vilkas och in i skåpen, snacka om att det har tagit emot länge! Nu började jag gräva i detta och ett tag senare hade jag vikit all tvätten, altså 4 tunnor, jag gick upp med all tvätt och placerade allt snyggt och prydligt i skåpen. Alice var hela tiden vid min sida medans de andra 2 låg och sov i vardagsrummet.

Nu var detta  klart så jag gick ut i köket och fortsatte med diskbänken som hade seglat bort utom räckhåll. Jag tömde diskmaskinen och fyllde den, torkade av alla bänkar, putsade slasken och diskhon samt kranarna.
JAg var uppe och bäddade sängen , tog ner en hel del tvätt som jag körde igång, tvättade 5 maskiner under dagen, bäddade rent hos hundarna, dammsög hela nedre våningen, tvättade golven, rev bort alla mattor i groventrén samt tvättade även de mattorna.

Jag tände en brasa efter att jag tagit fram ved, plockade undan på alla saker som var kastat lite här och där, snyggade till matrumsbordet, plockade undan i hallen, sorterade Johannas tvätt och lade i en påse till henne.

Jag fortsatte att  greja lite. Satte mig ner för att läsa fb en stund och fick då se ett recept på snabba fluffiga omeletter med fyllning. Ska erkänna att jag blev lite sugen, var ju lite hungrig nu. Innan jag fortsätter så vill jag bara visa något som gör mig glad...en färgglad blomma :)



Blomman gör som jag idag, lyser med hela sin vackra barm. Jag blev så glad när jag upptäckte att mina pelargoner nu har börjat att blomma. Jag verkligen älskar våren och dess påverkan på växtligheten både i naturen och i själen på mig själv. Allt känns med ens mycket ljusare, klarare och inte tal om mycket enklare. Hela jag fylls av en helt annan energi och även om dagarna inte är bra så är de betydligt enklare att reda ut med en positiv inställning och kämpar glöd bara solen visar sig med sin närvaro. Det lilla ger så mycket...

Efter en stunds hunger och lite snack med Johanna som åter har kommit hem så beslutade jag mig för att prova det jag såg på fb. Sagt och gjort så fick det bli..


Skinka och lök bryns


Den stekta blandningen av lök och skinka har portionerats upp och osten är på plats. Glömde fota före fyllningen påbörjades så därav 2 klara för ugnen redan ;)


Äggstanningen med kryddor och bakpulver är nu ifyllt...


Här har nu omeletterna kommit ur ugnen och har nu fått sin fluffiga form tack vare bakpulvret..


Min sena lunch blev såhär på tallriken och den var inte alls tokig. All dessa små omeletter fyllda med skinka, lök och riven ost skulle göra sig så bra tillsammans med kall bea och tomater hade jag aldrig kunnat ana men det var verkligen riktigt gott ihop.

Ja ni kära vänner nu var jag otroligt trött efter ha käkat. Skrev ut på fb att jag var tvungen att lägga mig så att ingen behövde ringa mig just då, tog Ebba som jag hade tätt intill mig just då för mys i soffan.


Nu behövdes en stunds vila och självklart lite stärkande hundhångel på soffan. Varje gång som jag tar fram en filt och ska lägga mig ner så står alla Babesen på kö och hoppas på att det är just deras tur. Dock blir det bara en i taget så de andra får snällt ta en annan plats tills deras tur erbjuds.


När jag åter var på benen efter en stunds vila så började jag bli rastlös. Pratade med Kalle och han skulle koma hit om en stund föra att laga middag tillsammans med mig...riktigt trevligt ;).
Det var så att han skulle ha åkt hem och gjort denna maten men visste inte riktigt hur man gör så jag erbjöd mig att hjälpa till.
Innan han hade hunnit komma så började jag att tvätta golven, gick sedan en våning upp dammsög hela övervåningen.i snackade en stund före maten och kom fram till att det var jätte trevligt med mat tillsammans.


Fortsätter resan med in kompis ;)

Nu när dammsugningen var klar så fortsatte jag med att tvätta golven på hela övervåningen. Tände åter igen en brasa, snackade skit via fb. Väl klar med att städa så hjälptes Kalle och jag åt, Patrik 
När allt var klart så var vi redan i fas med Farmen som snart börjar. Vi käkade framför tvn med farmen, efteråt plockade jag bort allt, körde igång en diskmaskin med disk igen. Efter detta har jag endast inte gjort något...;)


En helt utslagen liga, även om aktiviteterna inte varit värst hårda för Babesen idag.. 


Det är inte fullt förrän det rinner över...hur ska man tolka det här ;)

I och med allt mitt enorma städande så kommer jag antagligen att få sota för det imorgon, men det var värt varenda minut...fatta hur mycket fritid jag har nu!!!

*Puss och tack för idag, hoppas jag lyckats glädja någon med mitt glada humör.
Nu ska jag gå och sova för mina ögon har nu svikit många gånger redan, Vi syns vidare in det är av intresse..
Tack för idag och natti <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar