Summa sidvisningar

måndag 9 mars 2015

Söndags utflykt. ..

God förmiddag alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Denna gång ska jag berätta om en riktigt trevlig utflykt vi hade igår. Som en del vet så skapade jag en facebook grupp för längre sedan för att kunna träffa andra människor med hundar eller med likasinnade intressen för natur och god social förmåga att umgås. Mitt mål med gruppen är att jag ska vänja mina babes vid alla möjliga situationer och att ha trevligt samtidigt som man förenar nytta med nöje.
Gruppen har varit mer eller mindre död nu under vintern då många har haft annat inklusive jag själv samt att vädret säkert gör den största delen att an inte riktigt har lust att komma och umgås lika gladeligen som när det är ett fantastiskt väder.  

I gruppen finns vissa regler av sunt förnuft som alla skall följa för enklaste möjligaste mån att kunna umgås och visa varandra respekt. 

Denna gång hade jag bjudit in alla medlemmar till att mötas upp klockan 11.00 vid Klarsjön en bit utanför Söderköping, för att ta en gemensam promenad några kilometer i lagom takt friska som något rörelsehindrade som jag själv. Det är meningen att ALLA människor och hundar skall kunna följa med oavsett hinder. Finns det något som någon behöver hjälp med eller önskar så hjälps vi åt att lösa det. Inga önskningar är galna eller skall kännas obekväma inte heller skall man känna att man inte vågar följa med oss av någon som helst anledning...
Jag hoppas innerligt att jag lyckas förmedla den känslan. 
Jag brukar utnyttja dessa tillfällen att träna min Alice med att gå, hon drar gärna och är tänd på allt som rör sig så jag hamnar ofta på efterkälken men det är en del som alla andra får acceptera. Så är det. Alla skall kunna dra nytta av denna grupp till sina egna behov men i gemenskap med andra.

Kl 11.00 möttes vi upp, fick dock invänta en bil som var lite på efterkälken men det förenade vi med att prata och låta hundarna tränas att stå stilla i grupp, inte heller alltid så lätt så inga situationer är ovälkomna.

Vår promenad blev ca 4 km totalt och tog nästan 2 timmar.

Alla hundar och ägare var jätte duktiga med sina hundar. Vi hade även denna gång med oss en ny bekantskap som var jätte trevlig och som tyckte det var trevligt att göra oss sällskap. Tyckte det var riktigt strongt av tjejen som kom ensam med sin hund för att promenera med oss.

Ett stort Tack och en eloge till dig som tog steget att våga. Man har allt att vinna så är det. 

Efter promenaden så hade alla med sig en fika korg och så tände vi även grillen och grillade lite lunchkorv.

Vi hade en riktigt trevlig dag och fler kommer det naturligtvis att bli <3.

Jag kan även upplysa om att alla som var med oss inte hade egen hund utan får låna om man vill eller så får man låna ut en hand till ett koppel om någon har fler hundar än en, då alla endast går med en hund även om man har fler.

Vi hade även denna gång vår kära Helen och lilla Ellen med oss på promenaden vilka också självklart är välkomna...

Vi gör saker som är till för alla, kan hända att inte alla promenader kanske har världens bästa underlag för vissa typer av transportmedel som tex banvagn, cykel, rullstol eller vad det nu kan vara men det händer säkerligen inte så ofta. Om det skulle visa sig att sådana typer av transportmedel skall vara med varje gång i gruppen så anpassar vi naturligtvis oss efter detta.

Nedan följer lite bilder från utflykten igår.


Hela gänget samlat förutom fotografen så klart. Inga som helst problem med alla typer av hundar oavsett ras, kön eller hemmiljö.


Lugnt och stilla, men lite träning krävs lite här och där...


Efter promenaden så fick alla babesen sättas på lämplig plats för att vila och beskåda oss andra när vi fikade och grillade, även det är väldigt bra social träning.


Ser det inte trevligt ut? ;)


Lite kallt blåser det men synd att klaga, då vi hade en fantastisk dag.


Vackert lugnt och stilla. Sådana här upplevelser skapar harmoni och gemenskap och som jag tycker är en enorm LIVSKVALTET


Ebba visar upp sig på kommando ;)


Och lilla Alice ser bara knasigt gullig ut ;)

Stort Tack till ALLA som medverkade på vår dag igår..
fler kommer det att bli och alla är så hjärtligt välkomna <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar