Summa sidvisningar

onsdag 11 mars 2015

Ebba och hästarna på promenad...

God kväll alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Börjar med att be om ursäkt till er som väntat på att jag ska delge vad jag pysslar med men jag har varit fullt upptagen och inte haft tid att sätta mig för att skriva.

Igår var en bra dag, jag mådde ganska bra och solen gav mig en aning mer energi än vanligt. Tyvärr så blåste det otroligt ute men förövrigt var det en fantastisk dag.

Jag pratade med vänner som vanligt över nätet lite här och lite där. Hade i tanken att fara till Söderköping en sväng för att fortsätta med stadsträningen med Alice men den kom i kläm bland allt annat. Jag hade hört mig för med Emelie om hon skulle promenera hästarna något idag för då var min tanke att ta Ebba ed mig och göra dem sällskap för att se hur hon reagerar på stora djur på nära håll. Emelie svarade att hon skulle ut en sväng om hon bara fick någon som kunde ta den andra hästen vilket antagligen skulle lösa sig.

Just när jag frågade henne så var jag oerhört trött åter igen och var ännu en gång tvungen att lägga mig ner vilket jag får lov att göra ganska ofta nu för tiden. Jag låg så där ca 30 min och var mer eller mindre död en sväng.

När jag senare klev upp igen så var Emelie i startgropen för att ta en sväng så jag gjorde oss redo, tog ut de andra 2 på hundgården under tiden och mötte upp.

Reaktionerna från både Ebba och den äldre hästen Flicka var ömsesidig nyfikenhet och inget annat. Vår promenad var lugn och stilla trots att blåsten var ganska kraftig och inte alls med oss just för stunden. Tidigare en stund innan hade det varit fart i hagen på hästarna och hundarna hade skällt som galningar när hästarna for galopperande runt där nere men de märkes inte skymten av nu.

Hugo var också med på promenaden och även Jocke som hade den yngre hästen vid sin sida. Det blev inte så långt då vi såg att Rickards djur var ute på fel sida av staketet och gick fritt, detta fick Emelie att vilja vända om vilket vi då gjorde för att gå tillbaka.



Här har Hugo hjälpt mig att fota ligan så man kunde få ett litet minne från häst premiären.


En liten selfie skulle vi försöka oss på men vi busade så mycket att vi bara tramsade på alla korten, men detta blev åtminstone, och roligt hade vi vilket är huvudsaken..

När vi var tillbaka så frågade Hugo om han kunde få följa med mig hem en stund vilket han fick. Det skulle inte bli så lång stund idag eftersom jag var lite upptagen och skulle iväg. Vi gick in en stund, busade och pratade lite om hans nytappade tand och lite annat.Han förväntade sig om han var snälla att tandfen skulle lägga en guldpeng i glaset där tanden nu låg tills imorgon bitti. Han lovade att berätta för faster hur det sedan blev nästa gång vi ses.

Klockan sprang iväg och jag fick nästan en chock att den var så mycket så jag hann aldrig fara ner till Sörping för stadsträningen som jag hade tänkt. Det var nu dax för Hugo att gå hem för att få lite mat i magen, både jag och Eelie skulle nu båda laga mat på varsitt håll men jag skulle senare bege mig vidare.
Tackade för denna gång och frågade om jag kanske kunde få ta med mig Hugo på en tur när jag inte ska vara hemma så vi kan göra något annat vilket jag skulle få :).

Ska försöka styra undan en del så jag kan få lite tid med min brorson och mina babes utan att känna att saker hänger över mina axlar hela tiden, det är vansinnigt påfrestande. Dax att planera en aning så jag kommer ifatt :)

Dagen följer i nästa inlägg....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar