Summa sidvisningar

onsdag 18 mars 2015

Fin besök och ny träning...torsdag förra veckan..


Tjing igen!

Gör som jag lovade, fortsätter med en av mina dagar förra veckan. Jag fick ett sms på onsdagen där Helen frågade om vi skulle vara hemma och om hon, Ellen och mamma kunde få komma och hälsa på. Jag glömde att svara på det då jag först ville veta om Patrik skulle vara hemma. Det fick jag veta så senat att jag totalt glömde bort det. 

Läget förövrigt har varit lite spänt och varför går inte riktigt här att förklara det var bara ett faktum. Patrik pratade med Helen i telefonen och lovade att köra lilla Ellen i hundsulkyn med Ebba. Jag var väl inte så värst förtjust i denna tanke kan jag ärligt säga då saker och ting när det gäller hund och nya situationer bör tränas in, och definitivt om man blandar in barn i det hela. Ebba hade aldrig kört sulky tidigare och jag vet vad som ibland kan krävas i träningsväg. Förtroendet är det första som måste fungera!

Patrik själv hade Ebba ute och började montera fast sulkyn på henne, hon var verkligen livrädd. Jag vet att de inte riktigt litar på Patriks idéer alla gånger utan brukar kolla med mig att det verkligen är ok innan de låter sig föras på ett speciellt vis. Värst var nog att man häktade fast hunden i sulkyn utan att se till att ha ett koppel på min kära vän vilket skapade ännu mer otrygghet när hon inte visste hur hon skulle föra sig utan att det bara skramlade bakom henne och att hon satt fast med bakdelen i en stor stel sak bakom sig. Jag vrålade rakt ut att han var tvungen att hålla i henne och att hon var totalt livrädd. Som väl var så avbröt han sitt test fort och Ebba fick återgå till att vara fri på tomten igen.

Båda stora tjejerna var idag helt sprudlande i energi och inte tal om hur Alice var. Straxt före vårt besök skulle komma så tog jag Alice en sväng med cykeln då jag hoppades att energin skulle sänkas en aning. Hon fick 2 snabba kilometer i sin egen takt. 

Direkt när vi kom tillbaka så kom nu ligan som skulle hälsa på. Det blev ett galet liv på doggisarna, men de lugnade sig snart nog men var riktigt intresserade av lilla Ellen.

Vi fikade med massor av pussar och hundmys mellan Ellen och mina babes, fick se till att ta en av dem i taget. Ellen och Ebba ville äta upp varandra medans Alice skällde då Ellen pratade och började skratta för varje skall. 

Efter fikat så gick vi ut och jag försökte att utföra det som Patrik lovat med Ebba. Ebba var jätte nervös till en början efter förra upplevelsen men efter ett försök som inte funkade så gjorde vi ett nytt. Andra försöket funkade även om det till en början var lite stappligt. Efter ca 2 minuter var min goa tjej så pass redo att man kunde tillföra lilla Ellen i sulkyn. Oj vad Ebba var duktig, och att detta fungerade berodde helt på förtroendet som finns mellan henne och mig för jag är helt säker på att hon aldrig tillåtit sig att utföra detta om inte jag hade varit vid hennes sida...<3

Vad Ebba och jag har är väldigt speciellt....<3<3<3<3


Stal lilla Ellen för att fota en selfie och den blev ju helt över förväntan, goooa unge <3<3<3


Ellen och Ebba har ett riktigt pusskalas, frågan är bara ..vem vill äta upp vem??? ;)


En liten snygg uppställning för fotografering...och ja jag är stolt över min fina tjej <3


Här går nu jag med Ebba som kör lilla Ellen, Helen och  mamma Eva <3


Lilla Ellen väntar på att mamma blir klar för att stuvas in i bilen för att nu åka hem efter en förmiddag full av aktivitet <3

Nu var halva dagen gjord och vad jag pysslade med mer denna dag var inget direkt att tala om så jag nöjer mig med denna dag här. 
Tack snälla rara för besöket och ett jätte tack till Helen som låter mina hundar få lära känna små barn så de inte tycker det är lika spännande utan stillar sin nyfikenhet...en eloge till henne för det <3

Väntade på att Hugo skulle göra oss sällskap men han och mamma hade totalt glömt att han skulle komma upp en sväng vilket jag fick veta under eftermiddagen.

älskar verkligen den naturliga vägen utan fördomar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar