Summa sidvisningar

torsdag 26 mars 2015

Ellens barndop...

Lördags morgonen började som en mardröm. Jag mådde riktigt dåligt men fast besluten att göra allt jag kunde för att piggna till för att klara av att närvara på dopet för lilla Ellen. Ellen är Patriks ena tvillingsysters dotter som har varit efterlängtad. Världens goaste lilla tös som alltid har ett leende på läpparna :)

Jag snabbkurerade mig så gott jag kunde och sedan for vi iväg. Jag blev tvungen att ta Alice med mig så hon fick vänta i bilen under tiden då hon var i alldeles för hög energi för att lämna hemma. Hon hade verkligen skrotat mitt hus tills att jag kom hem annars. Min tanke var från början att hundarna kunde vara ute i hundgården medans vi var på galej men det ändrade sig radikalt då det hade kräksnöat under natten! Det var massor med snö vilket inte alls kändes positiv på en dag som redan var tung. Vi var på plats i god tid och skulle endast hinna vara med på ceremonin eftersom vi hade ett 160 års kalas att möta upp i Söderköping kl 13.00

Det var en trevlig ceremoni med fiolspel :) och Örjan (en Åberg bror) som spelade guitarr och sjöng för lilla Ellen i kyrkan.

Tack för den Dagen även om vi inte kunde stanna längre än så här, och självklart tackar jag då Helen och Anders som bjöd in oss och förstod att vi var tvungna att fara vidare då vi var en aning dubbelbokade <3

Nedan följer lite bilder från Dopet 


Som vanligt en glad liten skit <3<3<3


Ceremonin i action


Örjan sjunger ut för Ellen


Här har Anders nära till tårarna när Örjan sjunger


Ja som vanligt måste det vara lite spex från hjärtat med förstås ;)


Prästen, Anders (far), Helen (mor), Sandra (gudmor), Mats (gudfar) och självklart lilla Ellen


Här syns lite mer av det kotema som var på dopet, det är ju trots allt en liten bondunge ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar