Summa sidvisningar

lördag 21 mars 2015

Onsdag Norrköping m Alice

Onsdagen var en helt vanlig dag igen, Johanna var åter till skolan efter sina studiedagar.
Jag hade ett möte på ITA igen klockan 15.00. Skulle ha haft det under morgondagen men eftersom hon då var sjuk så ändrade vi tiden till idag istället så att det inte krockade med möten för henne. Själv är jag ju ganska flexibel med tider och dagar bara hälsan vill vara på min sida.

Denna dag vaknade jag och mådde väl lite sådär men inte värre än vanligt, det är ju som det är och det faktum har man ju vant sig vid ganska bra så det är synd att klaga, jag fixar ju mer idag än jag gjort på länge om man tittar på tiden från nov 13.

Jag satte mig och skrev lite under förmiddagen och bokade tid med Johanna för dagen. Jag hade sådan tur att hon lagom som mitt möte började så vi hann att mötas upp innan. Detta innebar att jag åter igen kunde ta med mig Alice in till stan och Johanna promenerade med henne under tiden jag hade möte. Tack snälla rara för den hjälpen det är en obeskrivlig hjälp vilket jag inte kan göra till verklighet utan en rar själ som henne.

Tiden på mötet bara rann iväg och vi tjattrar alldeles för mycket. Vi skulle behöva mer tid känns det som men det är att försöka hejda sig en aning. Vi snackade om de regler som gäller för denna typ av aktivitet alltså nu när jag är i något som kallas för aktivitetsgarantin och nu ingår i ITA vilket är introduktion till arbete. Detta känns riktigt bra för mig då vi nu skall anpassa arbete efter mina personliga möjligheter och jag nu får lite andrum. Jag ska fortfarande ta tag i överklagningar till FK vilket jag fortfarande inte gjort då jag har varit lite rörig i huvudet vad det är jag nu är inne i för typ av system. Jag kommer inte längre stämpla via min a-kassa och även skall en ny läkare sökas upp vartefter som kan ta sig an mig för varje gång och inte som lekstugan jag har varit på nere i Söderköping.

Vi fortsatte att prata och jag ska nu även kontakta a-kassan gällande mina kassakort då jag nu ska sluta fylla i den utan istället föra in mina aktiviteter till arbetsförmedlingen och en närvaro rapport till FK varje månad. Säga vad man en det är bäst att vara vaken hela vägen på alla nya instanser och myndigheter så att man lär sig fort och för att kunna komma och gå.

Vi fortsatte vidare att prata och är nu i startfas fortfarande. Vi planerade in nya tider för kommande vecka, kollade blanketter.... och kom överens om vad jag ska göra tills nästa gång vi ses.

När jag var klar där och det dröjde lite över timman så mötte jag upp Johanna och Alice för att fortsätta mot bilen och röra hos,

Vi gjorde sällskap dit och åkte sedan hem igen. Vi har åter haft en riktigt

Tack snälla rara Johanns för hjälpen igen med Alice,

Nu måste jag åter sluta skriva för nu somnar jag åter i ett hela tiden, Säger här nu godnatt och sov  gott puss



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar