Summa sidvisningar

söndag 5 april 2015

Detta ska jobbas bort. .

Tjing igen!

Långfredagen var kommen och solens strålar gav en hel del extra energi...

Jag själv har en hel del att jobba med med mina hundar och då allra helst Alice som är extremt krävande på alla plan, gud hjälp mig med ork!

Att vara passiv och verkligen nonchalera saker runt omkring är så gott som obefintlig, vilket är bristande kontakt och även brist på rolig förare...så nu är det mer än dax att ta tag i det på allvar och verkligen inte ge sig! Även Bella har samma tendenser och de båda drar och kastar sig mot andra för lek och även för dominans mot varandra mellan varven...de är båda så upptaggade att det riskerar att slå över och leda till allvar i stundens hetta...

Jag kontaktade Lotta och frågade om jag kunde få komma dit så kunde vi starta det arbetet att jobb bort det. Tanken var att de hälsar inte...vi nonchalerar, leker med våra hundar så vi blir roliga som tusan och gör kontaktövningar samt ringträning där de andra är passiva...

jag är så jävla trött på strul i koppel och i vardagssituationer!!! 

Så här ser det ofta ut och jag/vi har fått nog!!!!



Bella vill bara fram till Ebba, hon är dock en aning lugnare...


Här är ett sådant tillfälle där de båda exploderar till lek men att risken för överslag är stor...


Som ni ser så har jag tagit hjälp av dragkroken i detta tillfälle då min rygg inte pallar dessa ryckningar  (det är en bil som inte kommer att åka någonstans förrän jag åkt hem är väl bäst jag säger då man absolut inte skall använda dragkroken så här ;))

Som ni ser en helvild liga och Alice och Bella behöver sååååå mycket! Och vi kämpar på tillsammans..

Fortsättning följer....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar