Summa sidvisningar

torsdag 2 april 2015

Lider med grannen....

Känner bara föra att jag vill visa in medkänsla för djuren som går utanför mitt fönster om dagarna. Tyvärr har dessa djur fått löss vilket de säkert haft ett tag men inte upptäckts.

Jag lider verkligen med dem och även ägaren som nu fått lägga ner mycket extra energi på att raka och tvätta dem. Hoppas nu att de smidigt blir fria och att alla småsår läker snabbt och även att den fina pälsen växer ut. Jag kan ärligt säga att just nu är det inte en vacker syn utanför fönstret man ser men en nödvändig insats. Självklart blev jag rädd att detta skulle vara överförbart till mina hundar men det funkar inte så tack och lov.

Skickar här en extra tanke till alla som verkligen försöker att göra allt man kan för sina djur, men så finns det ju andra som tror att djuren har det bra bara man gullar och pratar med dem ....att sköta hälsan för dem så alla organ funkar korrekt först är väl det man självklart prioriterar först!

Önskar min granne stort lycka till och hoppas att processen går fort :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar