Summa sidvisningar

torsdag 2 april 2015

Min förra tisdag...

Herre min ge vad många dagar jag har att skriva om! Men vad gör det, det stämmer ju inte med några datum i min dagbok när man bär sig åt som jag gör men det spelar ingen roll. Jag i alla fall gå tillbaka i tiden och se vad jag gjorde med mitt liv, det är det som är huvudsaken...
Allt är ju relativt, eller hur man ska uttrycka sig.

Min tisdag förra veckan startade ganska tidigt. Patrik bad mig att beställa biljett till Vita hästens hockeymatch igen och det gjorde jag så klart. Att jag vägrade förra gången berodde på den attityd man då hade mot mig men den har varit som bortblåst nu vilket har varit enormt befriande, inga jobbigt onödiga tankar så har varit i huvudet som det bara gör då saker är jobbiga vare sig man vill eller inte. Men som sagt det har inte existerat nu...

Jag fick ett meddelande av min underbara vän Jenny om vi skulle dra iväg till Stockholm en sväng, dra på trädgårdsmässa och ta en pubafton, ta in på hotell och bara softa tillsammans...
Åhh så underbart det lät!
Pratade med gubben och han hade inga invändningar alls så jag avvaktade med vidare instruktioner.

Denna dag var även den dagen som jag inledde mitt samarbete med Klosterkvarnen vilket jag skrev om i annat inlägg. Klosterkvarnen i Söderköping är nu min nya foderleverantör och jag känner mig trygg med det.

Jag hade även ett samtal till banken som väntade idag, tänkte ringa för att boka ett besök för att gå igenom våra huslån och stämma av lite och ev knyta vissa lån på vissa år nu när räntorna är väldigt låga,

Jag hade många nya projekt via telefonen att ta hand om. Jag var tvungen att på något vis kunna få tag i ett MH¨- test för mina rottweiler, vilket är nödvändigt inför både avel och tävling. Hur jag skulle få fatt i detta hade jag ingen aning om utan jag började googla och tog mig sedan vidare...

Jag skulle nu fylla i aktivitets rapporten från abf vilket jag gjorde men sparade den i utkastet så länge. Ännu en ny grej var att fylla i en aktivitetsstöds blankett vilket jag gjorde och skickade den till FK. Jag hade även planerat att hinna att ringa länsstyrelsen om ett specifikt ärende men blev för dagen avrådd.

Sist när jag var på möte i Norrköping hos Elin så var vi överens om att jag skulle kontakta några hundpensionat för att komma och göra studiebesök någon passande dag, Eftersom jag hölls med detta sent som attan så mailade jag till 2 stycken på nattkröken.

Alla räkningar som fanns lyckades jag att betala, jag ringde skatteverket för att ev kunna få den nya taxeringen på huset i stället för den som varit före viss renovering. .skickade även in mitt sista a-kassa kort vilket nu kommer att ersättas med ...när jag ändå hade farten uppe så passande jag på att deklarera på nätet och gissa om jag var glad. Hade tänkt att i år får jag nog betala en hel del i slutgiltig skatt men oj vad jag bedrog mig, ja som sagt det finns ju mycket som ibland kan överraska :)

Ja en återbetalning blev det till mig då förstås ;)

När jag äntligen fick tag i den banktjänsteman som jag sökte så var det inte så enkelt att få ihop ett möte. Vi har ju grejat en hel del i huset om man säger så, så,nu är det dax för nya tag innan man gör om alla lån. Innan vårt möte så föreslog hon att vi skulle se till att ännu en gång värdera vårt hus. Man hade nu ett utlåtande från 3 år tidigare om vad huset var värt när det är klart, och hur man borde lägga olika lån osv.

Nu blev det att börja att kosta på en ny värdering, vi ville ha en tid ganska snart

Nu var det bara att boka en ny tid och få den så snart som möjligt förstås. Vi hade massor som vi ville få gjort innan vi ville visa upp huset och nu började adrenalinet pumpa direkt.

Tiden blev onsdag alltså nästa vecka 11.00...hur mycket kan man fixa till dess med allt annat inblandat?

Nu på kvällen var det som vanligt dans som väntades men det blev att åka in för att titta på för min del då jag fortfarande inte hade återhämtat mig från förkylningen som slog sitt hårda slag för mig...

När man kom hem var vi helt slut och hade ett material lass med oss från byggmax ....nu var det dax igen ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar