Summa sidvisningar

söndag 26 april 2015

En utflykt till Mjölby på MH besök....

Efter en trevlig fredagskväll där jag åter förenade nytta med nöje ägde rum. Jag var ärligt talat helt slut efter det som hade varit och det har varit hektiskt med att verkligen komma med i SBK för att kunna anmäla till MH och så har jag hållt på som en tok för att pussla ihop allt. Eftersom det var fler än jag som var lite frågande och dödsnervösa över vad ett mh va och hur det gick till så kontaktade jag Mjölbys brukshundklubb där jag såg att ett mh skulle göras och jag frågade där om jag och ev 3 till kunde få gå med so vi kunde få lite kött på benen vad det var och efter mycket möda och stora besörjelser så hade jag nu bokat med en tjej i Mjölby att vi kunde komma dit. Detta skulle ske under dagen den 11: april, den dagen är en jobbig dag ändå men samlade mig och lade minnena åt sidan  och fokuserade på att vara en hjälpsam vän, kortet jag hade tänkt bifoga nedan hade nog talat om  hur trött jag verkligen var men det var bara att hänga i och ge sig in i duschen för att samla krafter igen och ta tag i dagen. Nu så strular åter tekniken så bilderna till detta inlägg får jag tyvärr inte upp just nu, om jag klara av det senare så bifogar jag dem annars får ni hålla tillgodo med endast texten..


Lördag 11:e april
Jag satte klockan tidigt,vi skulle vara på ett MH (-mentalbeskrivning av bruks raser) i Mjölby klockan 13.00
Jag gick upp och gjorde mig dagliga rutin med både mediciner och hundar. Det var skönt att det inte var en sådan dag som jag hade ont i överflöd utan att det trots allt var humant.
Jag skulle först åka in och hämta Bubben i Norrköping så han kunde följa med. Han tog sig inte hit på annat vis så jag packade ihop mig för att hämta honom. Vi skulle sedan möta upp Lotta och Pia här hemma vid 10.30. Bella skulle få stanna hos oss och kompa med Winston under tiden som vi var borta. De klarar sig gått och väl i hundgården under tiden. Sagt och gjort, när de kom så skickades Alice och Ebba ut i den ena och Winston och Bella i den andra. Jag varskodde även grannen om att det kommer att säkerligen skällas denna dag och möjligen även ylas då Bella är en hund som skäller i hundgården som en tok och de andra kan få för sig att ibland yla i stereo ...märkligt!

Vi drack lite kaffe först och pratade en stund innan avfärd. Vi googlade fram vart vi skulle ta vägen för ingen visste vart vi skulle. Det som faktiskt var konstigt var att jag inte blev nervös vilket jag brukar kunna bli då jag ska ge mig iväg till nya platser som jag absolut inte har koll på men tack vare gps så var jag inte nervös alls. Det som var lite läskigt var om vi kom fram i tid.

Vädret var med oss idag, det var en riktigt fin dag. Vi hade en jätte trevlig resa i bilen på vägen dit och Bubben och Pia som är lite haj på nätet att söka fick ta reda på vägen åt mig.

Vi kom fram i god tid och såg oss omkring, tog bloss i lugn och ro samt tog en fika i klubbstugan men satte oss utanför och väntade på att vi skulle bege oss. Spänningen var på topp, nu skulle vi äntligen få kött på benen och se vad det var för typ av test man så länge funderat över.

Vi blev väl mottagna och an förklarade hur det gick till och att man var tvungen att vara tyst för att inte störa den hund som genomgår testet.

Man började med en rottis hane som var en aning äldre 5-6 åt tippade jag vilket stämde när vi pratade. Den killen var faktiskt inte något att se knappt. Han var inte så värst intresserad av något alls, inget alls skulle jag väl påstå inte ens kamplek och vilken rottis är inte det???
Jo denna kille, han var enormt trygg i sig själv och lutade över ansvaret på sin husse och bara gled med. Husse var väl kanske inte heller så värst laddad och spännande... ;)

Vi gick med hela mht och det var spännande men dålig action på hunden. När denna var över så kom nästa hund och vi gick åter ett varv men nu jäklar hände det grejer, oj vad roligt och spännande det var :)

Den kvinna som bedömde hundarnas beteende ska ha mitt MH sedan så det var verkligen trevligt att träffa henne. Alla var så trevliga och det kändes så bra <3

När vi sedan tackade för oss och gav oss därifrån så mådde vi riktigt bra allihopa, jag var inte längre orolig utan det kändes verkligen bra.

Vi googlade upp vägen till den restaurang jag hade tänkt att vi skulle besöka innan vi for hemåt, vi kom även dit utan problem och gissa om lilla Lola var riktigt glad och att nervositeten på det här viset har lagt sig. Jag antar att det har med kontrollbehov att göra och när inte det är ett känt ting utan okänt så har det varit påfrestande men som sagt det fanns inget idag...vilken befrielse!

När vi åkte hem så körde jag först hem Bubben till Norrköping igen och sedan vidare hem...

Vi snackade ett tag och drack kaffe när vi var tillbaka, tack snälla rara liga för denna dag den har verkligen varit lärorik och enormt rogivande, tack för att ni gjorde mig sällskap, love you <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar