Summa sidvisningar

fredag 17 april 2015

Söndagsutflykt med hundgruppen

Tjenixen igen! 
Hur var det jag sa för igår? Jo just det. Jag ber om ursäkt för dåligt uppförande! Jag vet att det är många som väntar på vissa inlägg och det här är ett av dem. Jag har mer eller mindre satt i system att berätta om mina dagar och den sista tiden har det varit så fullt ihop med massor av annat som jag även det kommer att berätta men hur det än har varit så har ju en söndag till passerat.

Som vanligt hade vi en hundträff via in hundgrupp och det blev uppslutning trots att det blåste svinkallt. Jag tackar er alla för att ni gör dessa träffar så betydelsefulla för mig och mina babes. Patrik som inte har så stort hundintresse som jag finner även han dessa dagar riktigt trevliga. Det har blivit större än vad jag hade kunnat tro och hoppas faktiskt och detta är bara början gott folk! 

Det ger så vansinnigt mycket för alla och alla är välkomna så klart <3 

Denna gång så skulle vi ha en stadspromenad vid kanalen och sedan där efter en liten fika stund på något kafé där vi kunde sitta ute. Det är bra passiv träning för alla doggisar. Vi alla har ju samma mål i grund och botten, en trevlig tillvaro där vi kan ha hundarna med oss på allt och att de ska uppföra sig och kontakten ska bara bli bättre!

Vi gjorde som var tänkt och det funkade bra. Jag hade dock halva tiden problem med Alices dragande åter igen, jag blir tokig snart! Det är så fruktansvärt jobbigt och vad jag än gör tycks det inte hjälpa men jag fortsätter kämpa på. Nu har jag varit så slut en period att jag är ganska lättirriterad och brister ut i ilska mellan varven när tålamodet tryter men det blir ju inte bättre direkt men jag är bara människa jag med...tålamodet tar slut och mina krafter med mellan varven...men jag blir förbannad på mig själv när jag vet hur dumt det är.

Nedan följer några bilder från Söndagen, önskar jag fått fler och bättre kort men som sagt allt funkar inte jämt ;)



Här inväntar Lotta att Patrik ska komma med vårt kaffe så hon får gå in och hämta fika. Vi har tagit plats på Å-caféet denna gång...


Några fler från ligan och det syns verkligen att det blåser som sjutton. Här är Emilia, Gunn och Margitha


Nu kommer Gubben äntligen med kaffet :)


Kusse Bubben (Fredrik) som aldrig vill vara med på kort bär sig åt så här varje gång, för det ser ju inte muppigare ut ;)


Ligan igen men kolla in kusse, han ser verklgen ut som en Hageby ligist hahaha


Lilla Alice i vanlig utstyrsel så min rygg orkar hennes dragande...suck


Även om det blåste var det en vacker dag och jag tackar så för att ni gjorde oss sällskap även denna söndag. Det blev inte lika länge idag och inte heller lika mycket träning men gott nog. Sist blev det väldigt länge och massor av träning :)

Åter ett TACK från hjärtat <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar