Summa sidvisningar

torsdag 30 april 2015

En händelserik onsdag v 17

God natt alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Eftersom jag precis har fått en liten energikick av att jag har dansat till mig mina steg idag så tänkte jag nu försöka att skriva ner ytterligare en dag innan jag somnar.

Jag skrev ifatt 4 dagar under förmiddagen så jag hoppas nu få in en till innan John Blund kommer och kastar en näve grus i ögonen på mig.

På onsdag morgonen förr veckan vaknade jag av att jag hade enormt ont i ryggen, jag är dum om jag säger att det beror på annat än husvagnssängen...den är väl inte världens optimalaste säng med min rygg kanske men man får överleva även med vissa krämpor om man ska kunna göra vissa saker.
Ullis skickade och undrade om jag ville ha lite kaffe på morgonen och det säger jag ju aldrig nej till så klart.

Jag hade inget förtält uppe så jag och  Ullis drack kaffe i morgonsolen. Jag frågade även om jag kunde få lite hjälp med att hålla i pinnarna så att jag kunde få upp förtältet. Jag är sjukt beroende av det då jag campar eftersom jag oftast har hundarna med mig och det är super besvärligt utan, man får liksom ingen ro alls utan. Självklart så erbjöd Ullis sin hjälp som jag bad om. Det tackar jag naturligtvis för. Kalle skickade ett meddelande på morgonen som han ofta gör och frågade hur jag mådde. Han är så gullig och omtänksam :).
Ullis och jag satt och snackade om både dittan och dattan och så kom kommentaren från Ullis...när ska vi åka till stan då, det var så länge sedan!
Ja sa jag jag skulle behöva det eftersom jag inte har stolar till husvagnen efter ordning och jag hade tänkt att köpa några baden baden så man har till alla olika former av behov. Vi bestämde att vi skulle dra till stan under dagen. Jag bad dock att vi kunde sätta upp förtältet först och åka direkt efteråt. Jag var även tvungen att åka hem ett varv för att lämna hundarna i hundgården så att de hade det bra under dagen.
Mitt i all hast så satte vi upp förtältet och när det var dags att sätta i fönstren så upptäckte jag det som bara inte får hända...jag hade dragit dit förtältet ut och in!!!

Jahopp då var det bara att plocka ner glädjen på rätt nivå och börja om efter man skrotat tältet igen. Det gick fort som tusan att få upp det denna gång.
Ullis och jag hjäptes åt och direkt var det gjort utan några som helst problem. Direkt när vi var klara så kom Micke förbi och gjorde oss sällskap. Vi hade ju bestämt att åka och göra stan så det blev ingen långvisit men självklart så bjöd jag på en riktigt god kopp pulverkaffe innan vi drog ;).

Vi styrde först färden mot biltema där vi skulle kolla om de hade stolar och bord som var något att ha i husvagnen men det blev inget sådant därifrån. Det vi istället köpte var lite till mina hundar såklart. Jag köpte nya kampleksaker då mina gamla var trasiga och borta....det har väl aldrig hänt tidigare!  hahaha.
Jag köpte även kedjor, karbinhakar och fästen så att jag kan göra en förstärkning i alla mina grindar som hundarna alltid lyckas få upp haspeln på och då riva på alla dörrar men nu har jag tröttnat, så nu ska det bli ordning på den delen. En ny cykelkorg fick det bli också, hela 40 kronor för den absolut billigaste jag kunde hitta. Det är bara så jag har någonstans att göra av min väska och koppel om jag skulle få för mig att cykla en sväng med mina babes.
Kalle hörde av sig och mötte upp oss och gjorde oss sällskap en stund på Max då han inte hade ätit han heller. Vi hade som vanligt trevligt alla 3...

När vi for därifrån så åkte Kalle till jobbet igen och nu tog vi en snabbis på Jula. Där inne hittade jag ett likadant skal till min nya mobil som till den gamla. Det fodralet trivdes jag verkligen med....
Väl klara där så åkte vi vidare till Rusta där jag köpte de stolar som jag har blänkt på tidigare då Lotta var med mig in till Norrköping. Jag köpte nu 4 vilka kostade 299 kr st och även ett litet avlastningsbord att ha i stolen.
Det blev några dynor som reades....betalade 99 kr styck för de. Klockan började nu ticka iväg. Det blev lite stressigt i tanken även om Ullis inte hade bråttom.

När vi var klara så åkte vi åter tillbaka till Ullis. Där plockade jag in alla möbler och paketerade upp allt och fick in det i husvagnen. Vi hade som vanligt riktigt trevligt, det vore syndigt att inte ha det ;)

Under kvällen dök Kalle upp i husvagnen, han fick följa med när jag åkte hem en sväng för att åter hämta mina babes. Kalle följde med tillbaka igen där vi också fikade. Det dröjde en stund men sedan kom även Patrik. Kalle och jag skulle precis äta en panpizza så självklart så bjöd jag även min kära make. Det tog en stund då var det nu dax att Patrik rörde sig hemåt, Kalle stannade ytterligare en stund innan han åkte hem för natten. Inget skriva blev det idag heller....det halkade efter igen då jag åter inte hade uppkopplingen..
Nedan följer bilder på min onsdag...


Så här sker morgonkaffet i solen...


Nog är det inga problem alls att ha hundarna med de finner sig till ro ordentligt vilket de oftast gör... <3<3<3
Hoppas att nu kunde läsa, nu är jag sååå himla trött att jag inte klarar av att läsa vad jag skrivit utan ni får läsa som det blev ...puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar