Summa sidvisningar

torsdag 16 april 2015

Ger mig för nu...nya tag imorgon

Nu säger jag god natt till er alla och hoppas på att vi alla får en riktigt god natts sömn.
Jag kommer som vanligt slå på tv:n när jag lägger mig och jag brukar aldrig se direkt något men jag ska bara ha den på, måttligt irriterande fasoner men så ska det va...

Jag har nu efter jag skrev sist bara suttit och glott en stund, tänkte skriva men det stannade vid att bara tänka. Jag har nu pysslat med andra avkopplande saker såsom tvättat hur mina tvättmaskiner från hundhår, tömt tumlar filtren och gjort dem rena så jag kan sätta fart att tvätta imorgon. Men när jag ände var där och höll på så startade jag visst sådär 13 kg svart tvätt, jag var ju ändå där, och så sorterade jag tvätten eftersom jag ändå stod där...

Jag råkade slita bort  facket till tvättmedlet och sköljmedlet med eftersom jag höll på att göra rent och det var ju synd att låta det vara smutsigt...så jag tog det med när jag ändå höll på, ja så startade jag förstås tumlaren eftersom jag stod där...

Jag vek mattorna som jag nu både tvättat och torkat och så hundfällarna förstås för de låg ju bredvid. Jag vek upp den tvätten som låg ren på poolen så jag slapp det imorgon när jag tänker sätta igång ...eftersom jag ändå var där...

När jag nattade min babes och tvättade ur den andra tvättmaskinen så blev det visst samma visa där när jag ändå var igång och använde samma trasa innan den sedan också ska tvättas...

Ja och så torkade jag av i groventrén såklart och tömde slasken på hundhår från tidigare tvättar. Mattorna lades tillbaka när jag ändå var där och golven tvättades rundligt igår och även två ggr idag efter jag tagit in hundarna efter regnet...

Jag har nu släkt ner och ska snart å upp till min säng, jag "ska bara" ta ett bloss och kika på fb under tiden, sedan väcka gubben så han får sova i sängen, släcka ner och stänga av fläktar och tv...sedan går jag upp..jag tar med mig boken som ligger på borden..."ifall" jag inte somnar så kan jag ju alltid läsa lite...Hundens favorit lekar det kan ju vara kul ;)

Ibland när jag tänker till hur jag är och hur jag beter mig kanske det inte är så himla konstigt att jag är helt slut mellan varven..men så här är jag...

Jag har fått vissa strikta order, men de berättar jag en annan dag om jag inte glömt det då förstås..

Sov gott nu alla där ute så ses vi förmodligen imorgon...om ni vill..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar