Summa sidvisningar

torsdag 2 april 2015

Går framåt...



God kväll alla när kära vänner och bloggläsare <3

Just nu tänker jag visa lite bilder på husets väg från ursprung till nu. Jag hade även tänkt att skriva om min torsdag i förra veckan men jag har inte så mycket mer att säga mer än att jag var fullt sysselsatt hela dagen. Jag hade inte vädret med mig alls och det blåste och var kallt för att sedan börja regna. Jag var fast besluten att jag skulle bli klar med mitt åtagande men fy satan vilken väg dit! Jag var trött och frusen, fingrarna var som stela korvar som värkte riktigt dant.

Hundarna gjorde mig sällskap nästan hela dagen där ute. Jag hade beslutat mig för att sätta färg på balkongen tills att huset skall omvärderas på onsdagen den förste april. Jag hade rätt mycket på schemat och så skulle det dessutom regna regna och åter regna fram tills den dagen som värderingen skall äga rum. 
Patrik ringde hem på morgonen och påminnde mig att sopgubben skulle koma denna dag så jag var nere med tunnan till vägen men jag sa inte vad jag hade tänkt idag. Tänkte att jag skulle överraska honom lite när han kom hem.

Efter mycket möda och stora besörjelser så blev jag faktiskt klar, hela balkongen på in och utsida samt knutbrädor, duvslag och dörrfoder runt balkongdörren. Men herre gud vilken tid det tog! Kommer att ta nästa omgång då det är skönt sommar väder vill jag lova. När jag slutade för dagen så var jag fulla av värk på alla möjliga ställen...

Nu får ni kika på lite bilder ;)


Här är huset i dess skick när vi flyttade hit 2010


Här har vi byggt ganska mycket nytt men det syns främst från andra sidan. Här ska detta trapphus totalrivas och bygga helt nytt med allt.


Här har gamla trapphuset rivits bort men det är nu urgrävt och nu väntas betongen 


Här är grunden till farstuverandan

Ett litet staket..

Ett litet rött staket


Här har nu grunden för balkongen gjorts


Här har nu även balkongen gjorts och jag är jätte nöjd.


Yeey här har vi nu resultatet av torsdagen.  



Jag är jätte nöjd med färgens effekt även om det är en bräda som inväntar rödfärg. Jag är mäkta imponerad att jag klarade av att få färg på hela balkongen <3
Patrik började att snickra lister och valv när han kom hem...

Jag ska försöka fortsätta men är väldigt trött och risken för sömn känns nu väldigt nära <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar