Summa sidvisningar

onsdag 29 april 2015

Helgen v 16

God morgon alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Börjar bli en riktigt tråkig vana att bara försöka stressa ifatt med bloggen. Har ett behov av att skriva men vad sjutton jag hinner ju aldrig för så fort jag ska sätta mig så händer det något igen...blir bara så jäkla trött på det.

Hur som så har denna helgen v 16 dvs 18:e april passerat för länge sedan.
Jag skulle klippa Winston vilket jag också gjorde hade oerhört ont av att stå men jag gav mig inte utan var fast besluten att bli klar. Han behövde det verkligen min lilla gubbe. Jag lade allt annat åt sidan så att jag endast satte honom först och äntligen fick jag det gjort.

Patrik hade påtagit sig mattläggning hos våra kära grannar...och jag kan säga rakt från hjärtat att jag är super töntig att göra jobb åt andra när det gäller så här för tänk om det inte blir bra! Jag har gjort massor hemma hos oss men det är en helt annan sak. Om det går åt helvete så får man ta den smällen själv men i det här fallet så ska arbetet ha ett pris. Då är jag verkligen perfektionist...

Hur som så ogillade jag vad han påtagit sig men det var ju inte mina problem...trodde jag!

Nu visade det sig att jag skulle hjälpa honom att lägga den där mattan på plats och även så rådfrågades jag om vad och hur jag tyckte det skulle gå till...meeeen!

Jag var inte en super glad själ men jag gjorde såklart som jag brukar...finns där för min man oavsett vadjag tycker och känner...

Allt var förberett för att lägga mattan när jag var klar med Winston. Jag hade dock tänkt mig en stilla mysig hemma kväll och om inte så skulle jag fara till husvagnen var min tanke men ack vad jag bedrog mig!

Myskväll kunde jag glömma forget och åka iväg struntade jag i och käckte en öl, så kan det bli.

Nedan följer några kort från min lördag...vi avslutade med att grilla vilket Patrik fick sköta när vi senare var klara...


Min lilla hårboll som inte mår värst dåligt av mattes vårdande hand


Nog blev han snygg min lilla kille


Jahopp, då var det dax igen!


På ingång för att hjälpa maken..


Projektet att ta hand om...


Sådär nu var den på plats och jag överlåter allt helt och fullt på Patrik nu, det var inte mitt jobb så jag gör det med gott samvete men är lite orolig i alla fall...


Patrik fixar grillspett på det som fanns hemma, det innefattade korv, fläsk, kyckling och lite blandade grönsaker och till det serverades sedan ris och sås såklart.

Vi bänkade oss framför tv och käkade ...sedan var kvällen kommen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar