Summa sidvisningar

onsdag 29 april 2015

Startar v 17

God middag alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Gör ett tappert försök att greja till förra veckan efter att ha försökt att själv tyda mina hieroglyfer i kalendern.

Måndag..
Jag klev upp skapligt tidigt för att hinna med att vakna till i både kropp och själ för att kunna ta mig in på mötet jag skulle ha med Elin i Norrköping klockan 11.00. Kalle dök upp här under frukosten då han hade ett jobb nere på Kockens men de vägrade att öppna åt honom när han knackade på, de öppnade ju inte förrän kl 10.00 så de släppte inte in honom även om han hade fått en akut anmälan om läckage! Vilka dårar om jag får säga det ;)
Kalle åkte 10.00 och så även jag...
Jag hade som vanligt med mig Alice till Bubben  för stadsträning.
Johanna och jag skulle mötas i stan efter hon slutade skolan kl 13.15 så skulle vi åka och kika på en ny telefon då hennes hade gett upp totalt. ...eller rättare sagt min som hon fått övertagit när hennes förra gick sönder.
Vi möttes på parkeringen vid Spiralen och åkte sedan till Mediamarkt. Vi brukar köpa våra prylar där så därför åkte vi dit automatiskt. Vi var där och intresset har fallit redan innan på Samsung galaxy s5 så det var den som hägrade. Jag hade kollat vad abonnemanget kostade på halbop och det som vi ville ha kostade 399:- med telefonen i 24 månader.
Vi fick beskedet att det nu kostade 469 om man tog det via MediaMarkt för att man betalade för servicen om något händer så tar de ansvaret för telefonen...ok jag köpte konceptet eftersom Halebop endast har data kontakt och det är besvärligare om något händer då man inte kan lämna in telefonen utan måste skicka den.
Vi kikade på skal och grejer till den också och det fanns riktigt dåligt med sådant. Jag sa till Johanna att vi far förbi på elgiganten för att kolla där med. Sagt och gjort, vi tog bilen och åkte dit. När vi kom dit så visade de sig att de tog samma pris 399:- som Halebop själva och tog emot telefonen för service om så skulle behövas under de två åren som garantin gäller...snacka om fult från Mediamarkt. Det innebär att telefonen skulle kosta 1680:- mer i slutänden för exakt samma sak! Fult, fult, fult! Så vad ni gör så kolla. När vi gick igenom alla abonnemangen så visade det sig ven att mitt abonnemang som jag hade blev billigare och jag fick en ny telefon om jag tecknade om vilket jag ändå tänkt. Så nu fick både Johanna och jag en ny telefon vilket inte riktigt var tänkt. Min s4 har börjat knöla ibland men nu har jag åtminstone en bra reservtelefon om något händer och ´jag måste lämna ifrån mig den här nya.

Vi for till Gunnsan efteråt och hämtade Alice innan vi for hem. Vi stannade på fika så klart och Johanna var riktigt otålig då hon var jättesugen på nya telefonen som hon fick vänta med tills att vi kommit hem ;)

Under kvällen sedan så satt vi båda och försökte få ordning på alla inställningar och överföringar till telefonerna så att de åter faller varje individ i smaken igen så att man känner sig hemma.

Patrik kom hem sent då han hade jobbat över, Vi alla var extremt trötta under kvällen så roligare än så här blev det inte denna dag ...

Wow en dag lyckades jag nog med ;) men det är nu anteckningarna börjar röra ihop sig i kalendern :-/

Återstår att se om jag lyckas med min tisdag ...hahaha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar