Summa sidvisningar

torsdag 2 april 2015

En morgon i tårar....

God morgon alla nära kära vänner och bloggläsare  <3

Efter en natt där sömnen i vanlig ordning inte varit hel utan har varit uppe och sprungit igen vid 03.30 så har jag för ett tag sedan gått upp. Jag bäddade sängen och gjorde mitt vanliga besök på "huset" innan jag gick ner.

Idag var en sådan där morgon som jag kände att jag nog skulle ställa mig på vågen men jag bedrog mig gällande vikten. Jag hade inte tappat något men jag känner mig definitivt mindre så jag borde ta fram måttbandet men erkänner....jag är för lat...så det får vara. Jag gläds med känslan av det jag känner och ser på mina former. Sakta men säkert blir jag fastare över hela kroppen och det är en jätte betalning som jag åstadkommer själv genom att vara en aktiv person som inte bara är stillasittande.

Jag kände energin från solens underbara strålar tränga in genom fönstren, hela huset är rent och fint och hela min själ med det. Jag släppte in Ebba och Alice från groventrén och hälsade alla 3 godmorgon.

Jag tog en sväng ut i köket för att göra en kaffe i vår hemkomna maskin och plockade därefter in några pinnar i brasan så det inte skulle slockna. Det brinner så fint och rofyllt med nyputsade glasrutor så varje låga reflekterar vackert. Jag bara njuter!

Jag hämtar min kopp och går för första morgonen denna våren ut i uterummet och sätter mig och tar ett bloss...fy sjutton så bra jag har det....jag trivs som fisken i vattnet och är så vansinnigt tacksam över allt jag har runt omkring mig. Och lika är jag för att slippa vissa saker och personer som varit runt omkring som har sabbat denna möjlighet att finna denna ro jag kan finna i absolut ingenting mer än tystnaden och fåglarnas vårsång.

När jag satt och filosoferade med min kopp kaffe och min morgon cigg så hörde jag att jag fick ett mail..

Jag tog upp telefonen och kikade vad jag hade fått...och när jag läste brast jag ut i gråt, detta hade jag aldrig tänkt mig!

fortsättning följer....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar